پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

بهرام عظیمی:

بعید می‌دانم فیلم‌هایی که در سال ۱۳۹۹ اکران می‌شود بتواند در جذب مخاطب موفق باشند

بهرام عظیمی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: بهرام عظیمی از کارگردانان سینمای انیمیشن معتقد است سینمای ایران برای بهتر کردن حال مردم جامعه به تولید فیلم‌های خوب نیاز دارد.

به گزارش سینماپرس، بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن سینمایی «تهران ۱۵۰۰» در گفتگو با مهر درباره شرایط سینمای ایران در سال جدید گفت: پیش از این می‌گفتیم که مردم به فیلم‌های امیدوارکننده و روحیه بخش نیاز دارند و یا معتقد بودیم که مردم به فیلم طنز و کمدی احتیاج دارند، چرا که شرایط روحی مناسبی ندارند. مساله امروز اما این است که مردم در شرایط فعلی بیشتر از همیشه در شرایط روحیه نامناسب هستند.

وی بیان کرد: مساله این است که روحیه خراب به چه چیزی نیاز دارد، آیا همین که یک فیلم کمدی در سینماها اکران شود، مشکل حل می‌شود؟ البته فیلم کمدی بسیار خوب است، اما معتقدم هر فیلمی در هر ژانری که ساخته می‌شود باید «خوب» ساخته شود تا مخاطب از آن لذت برد.

این کارگردان انیمیشن ادامه داد: در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بیش از ۱۰ فیلم درجه یک داشتیم که مخاطب از دیدن آن‌ها لذت می‌برد، اما در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چنین فیلم‌هایی با این کیفیت وجود نداشت.

وی تاکید کرد: معتقدم سینمای ایران به فیلم‌های خوب در ژانرهای مختلف نیاز دارد، فیلم‌های خوش ساختی که بتوانند مخاطب را به سینما بکشانند و آن را راضی از سینما بدرقه کنند.

کارگردان انیمیشن کوتاه «سیم ششم» بیان کرد: نمونه بارز فیلم‌هایی که مخاطب از دیدن آن لذت برد، فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی بود که البته در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، فیلمی که کمدی نبود اما توانست تاثیر خوبی روی مخاطبان خود داشته باشد.

وی ادامه داد: سینمای ایران به چنین فیلم‌های خوش ساختی نیاز دارد تا مخاطب با دیدن آن حالشان خوب شود. در سال‌های گذشته فیلم‌های این چنین زیاد داشتیم، اما بعید می‌دانم فیلم‌هایی که در سال ۱۳۹۹ اکران می‌شود بتواند در جذب مخاطب موفق باشند.

عظیمی در پایان گفت: چندان با این مساله موافق نیستم که چون مخاطب حالش بد است باید فیلم کمدی اکران کرد، فیلم دیدن و وقت گذاشتن برای سینما یعنی لذت بردن، مخاطب به دنبال لذت بردن است و هر مخاطبی ذائقه سینمایی متفاوتی دارد و برای بهتر شدن حال مخاطب نمی‌توان فقط فیلم کمدی تجویز کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.