جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

پیام ملانصرالدین به دبیر سابق جشنواره جهانی فجر؛

جناب میرکریمی،پول بهتر است یا سانسور؟!

کمال تبریزی و رضا میرکریمی در پنجمین شب کانون كارگردانان

سینماپرس: یک کانال با هویت ملانصرالدین اعتراض رضا میرکریمی به حذف یک سکانس محدود از فیلم «قصر شیرین» واکنش نشان داد و این اقدام را ناشی از عدم صداقت و میل به کسب درآمد توسط این تهیه کننده معرفی نمود.

به گزارش سینماپرس،  یک کانال با هویت ملانصرالدین اعتراض رضا میرکریمی به حذف یک سکانس محدود از فیلم «قصر شیرین» واکنش نشان داد و این اقدام را ناشی از عدم صداقت و میل به کسب درآمد توسط این تهیه کننده معرفی نمود. این کانال نوشت:

جناب میرکریمی، پول بهتر است یا سانسور؟ رسانه ها:رضا میرکریمی کارگردان «قصر شیرین» که پیش از این هم پخش فیلم‌هایش چون «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «به همین سادگی»، «یک حبه قند» و «دختر» نیز از تلویزیون با ممیزی روبه‌رو شده بود، ۷ فروردین ماه نیز برای نخستین بار فیلم «قصر شیرین» ‌اش از تلویزیون پخش شد؛ فیلمی که دچار ممیزی شد.

میرکریمی از این روند گله کرد و ضمن عذرخواهی از مخاطبان درخواست کرد که نسخه اصلی فیلم را در شبکه نمایش خانگی ببینند.

ملانصرالدین:جناب رضا میرکریمی، کارگردان بزرگ و دبیر سابق جشنواره بی هویت جهانی فجر! شما کارتان را با سریال «مدرسه شهید همت» آغاز کردید و به خوبی ساختار تلویزیون ایران را می شناختید و می شناسید. مگر نمی دانستید مسوولان صداوسیما چگونه فیلم ها و سریال ها را پخش می کنند؟ مگر آگاه نبوده و نیستید که اعمال سلیقه هم در کارشان بشدت دیده شده و می شود؟ چرا فیلم های تان را به تلویزیون می فروشید؟ پیش از «قصر شیرین» چهار فیلم شما نیز از صداوسیما پخش شد که طبق نظر شما در همه آنها اعمال نظر و سانسور صورت گرفته بود، شما که آگاه هستید و خود را عقل کل می نامید، چرا دوباره «قصر شیرین» را به تلویزیون فروختید تا با سانسور پخش شود!؟
آیا تلویزیون حق پخش شما به عنوان تهیه کننده را داده است یا نداده؟ اگر  فیلم شما را بدون اجازه پخش کرده اند از آنها شکایت کنید و هر ادعایی که دوست دارید بکنید! اگر فیلم را از شما که تهیه کننده آن هستید با قیمت کلان یا مناسب خریده اند، پس از چه چیزی شاکی هستید؟ پول یا سانسور!؟
آیا شما در قرار داد منعقده ذکر کرده بودید که فیلم تان باید بدون سانسور پخش شود؟ اگر ذکر کرده بودید بروید شکایت کنید و حق تان را بستانید. اگر ننوشته اید از چه چیزی گله دارید؟
شما که تجربه تلویزیون را داشته و دارید، می دانستید که احتمال سانسور و اعمال سلیقه بسیار زیاد است، ای فیلمساز بزرگ، چرا با این شرایط فیلم تان را به صداوسیما فروختید!؟ وقتی حساب شما پر می شود چرا شاکی نشده و لب به گلایه نمی گشایید!؟ پول را از تلویزیون گرفته اید و صدایش را در نمی آورید، اما برای تطهیر خود در رسانه ها لب به گلایه باز کرده و شکوه می کنید؟ بهتر نیست به جای این اعمال نادرست و راه انداختن جاروجنجال رسانه ای، از پول چشم پوشی کرده و آن را به صداوسیما نمی فروختید تا این همه حرف و حدیث به وجود نیاید!؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.