جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

توسط معاونت استان‌های صداوسیما؛

سیاست‌های اطلاع‌رسانی در بحران به شبکه‌های استانی ابلاغ شد

نشست معاون امور استان های صداوسیما برای چهلمین سالگرد انقلاب

سینماپرس: معاون امور استان‌های صدا و سیما با تاکید بر حفظ مرجعیت خبری رسانه ملی در بحران‌های طبیعی، موارد ۲۸ گانه‌ای را به عنوان سیاست‌های کلی رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی صحیح در بحران‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش سینماپرس، علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما در پی هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و بروز سیلاب در ماه های پیش رو و همچنین وقوع سیل در روزهای گذشته و وارد شدن خسارات سنگین به برخی مناطق کشور از جمله استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، در دستورالعملی با اشاره به غیر قابل اجتناب بودن وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل، بر ضرورت حفظ و تقویت مرجعیت خبری رسانه ملی در این شرایط تاکید کرد.

بر اساس این دستورالعمل، معاون امور استان‌های صدا و سیما مجموعه‌ای از سیاست‌های رسانه‌ای را که موجب تحقق این هدف می‌شوند در قالب راهبردهای برنامه‌سازی رسانه در بحران سیل در ۲۸ محور اصلی و ۱۷ بند فرعی تبیین و به مراکز استانی صدا و سیما ابلاغ کرد.

مجموعه این راهبردها با محور اطلاع‌رسانی سریع همراه با صحت و دقت به عنوان گام اول رسانه آغاز می‌شود و در ادامه به مواردی همچون حفظ و ارتقاء مرجعیت رسانه در اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی، آموزش و آرامش بخشی، همدردی با مشکلات مردم و زبان گویای جامعه بودن، همراهی و کمک به مسئولان و ارائه گزارش از خدمات و اقدامات آنان،   آموزش مجریان، گزارشگران و برنامه‌سازان برای شرایط بحرانی، آرام‌سازی فضای عمومی جامعه، اهتمام بایسته برای وحدت و اتحاد همه نیروهای کشور در حوادث از سوی رسانه ملی پرداخته است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در این ابلاغ به رادیو و نقش اصلی آن در مدیریت رسانه‌ای بحران‌ها پرداخته و بر اهمیت راه اندازی رادیو های اختصاصی با عنوان رادیو امید (نجات) با هدف اطلاع رسانی سریع از وضعیت آسیب دیدگان، کمک به حل مشکلات و ایجاد روحیه امید در مناطق آسیب دیده از سیل تاکید کرده است.

دارابی در این دستور العمل با بیان اینکه باید به مسائل پیرامون پسا سیل نیز توجه داشت، آورده است: رسانه باید مدیریت همه جانبه داشته باشد و شرایط پس از اتمام سیل و حادثه طبیعی در کشور، ملاحظات و اقدامات لازم در این خصوص را در دستور کار قرار دهد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما در پایان گفته است: ایران عزیز ما به لحاظ سوق الجیشی و موقعیت اقلیم آب و هوایی در کانون حوادث و رخدادهای طبیعی است، صدا و سیمای مراکز استان‌ها در این حوادث در خط مقدم هستند و وظیفه خطیر رسانه‌ای خود را با تکیه بر تجارب ارزنده گذشته و نیز بهره‌مندی از تجارب بین‌المللی انجام می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.