شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

دارنده جایزه نوبل ادبیات؛

باب دیلن ترور جان اف کندی را روایت کرد

باب دیلن

سینماپرس: باب دیلن با خلق آهنگی غافلگیر کننده ماجرای ترور جان اف کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا را روایت می کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی٬ باب دیلن خواننده سرشناس آمریکایی و دارنده جایزه نوبل ادبیات در جدیدترین فعالیت خود آهنگی باکلام با موضوع ترور کندی خلق کرده است.
باب دیلن پس از هشت سال از خلق آخرین آلبومش این آهنگ را منتشر کرده که خود می گوید «چندی پیش این تراک صوتی را ضبط کردم».

هواداران باب دیلن سالها آهنگ ۱۶ دقیقه و ۳۱ ثانیه ای «هایلند»   او را که در سال ۱۹۹۷ خلق شد بخاطر مدت زمان زیاد آن آهنگی بسیار خاص می پنداشتند.  

حالا ۲۳ سال بعد این خواننده اسطوره ای آهنگ «ناپاک ترین قتل» را منتشر میکند که به ماجرای ترور رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال ۱۹۶۳ می پردازد.

هنوز جزئیاتی در مورد این اثر ننتشر نشده لیکن باب دیلن در این مورد نوشت: «با عرض سلام و احوالپرسی خدمت هواداران و دنبال کنندگانم و قدردانی بابت حمایت و وفاداریتان طی این سالها. این یک تراک منتشر نشدن است که در گذشته ضبط کرده بودم و شاید نزدتان مقبول افتد. سالم بمانید٬ هشیار و مراقب باشید و خدای من با شما خواهد بود.»

نماینده باب دیلن اعلام کرد که همین نوشته دیلن تنها اطلاعاتی است که تصمیم به انتشار و اعلامش گرفته شده است و منظور از زمانی قبل٬ بین حدسیات چندین ماه یا چندین سال٬ به عنوان یک راز باقی می ماند.

باب دیلَن زاده ۲۴ مه ۱۹۴۱ خواننده، آهنگساز، شاعر، و نویسندهٔ آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶است. وی که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می‌پرداخت، در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانهٔ راک اند رول روز را با اشعار ادبی و روشنفکرانهٔ کلاسیک در هم آمیخت. دیلن در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام راک بومی(Folk Rock) در اواسط دههٔ شصت بسیار تأثیرگذار بود و به شکسپیر هم‌نسلان خود شهرت یافت. بعضی از کارهای دیلن به عنوان سرود جنبش‌های اجتماعیِ دههٔ ۶۰ مطرح شده‌است. دیلن در پنج دهه اخیر در موسیقی آمریکا به عنوان یک پدیده مطرح بوده و یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در موسیقی معاصر آمریکا به حساب می‌آید.

ترور جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا در جمعه ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در ایالات متحدهٔ آمریکا، در شهر دالاس تگزاس رخ داد. کندی هنگامی که با همسرش ژاکلین کندی سوار ماشین کروک بود، با شلیک راه دور از  ناحیهٔ صورت مورد اصابت گلوله «لی هاروی آسوالد» قرار گرفت. او چهارمین رئیس‌جمهور ترور شدهٔ آمریکا بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.