شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

به کارگردانی حجت الله عدالت پناه؛

«عملیات ویژه» آماده نمایش شد

مستند «عملیات ویژه»

سینماپرس: مستند «عملیات ویژه» با موضوع فعالیت پرسنل و اورژانس کشور در انتقال بیماران کرونا به کارگردانی حجت الله عدالت پناه و تهیه کنندگی روح الله رفیعی تولید و آماده پخش شده است.

به گزارش سینماپرس، «عملیات ویژه» جدیدترین محصول گروه مستند روایت فتح است که به فعالیت های فداکارانه پرسنل اورژانس کشور در مقابله با ویروس کرونا می پردازد.

حجت الله عدالت پناه در این رابطه به مهر گفت: در شرایط بحرانی رفتار انسان های متفاوت است، بعضی به فکر نجات خود بوده و دغدغه بعضی نجات جامعه است. در این میان وظیفه رسانه این است تا به انسان هایی که سعی می کنند به فکر جمع بوده و با رشادت وارد میدان می شوند، بپردازد و فعالیت های آنان را در تاریخ ثبت کنند. ما هم در صدد این بودیم که در این شرایط دشوار که با گسترش این بیماری اتفاق افتاده به قهرمانانی که به داد مردم می رسند، بپردازیم.

کارگردان مستند «عملیات ویژه» در رابطه با دلیل انتخاب موضوع این مستند بیان کرد: در بررسی های انجام شده و با توجه به اینکه اکثر توجه رسانه ها به کادر بیمارستانی و بخش اصلی مبارزه با کرونا بود به این نتیجه رسیدیم که اندکی عقب تر و قبل از ورود بیماران به بیمارستان ها را بررسی کنیم تا زحمات این عزیزان هم ثبت شود. این گروه افرادی هستند که کار انتقال بیماران کرونا مثبت به بیمارستان ها را تحت عنوان گروه عملیات ویژه و در شرایط خاص انجام می دهند و از آنجایی که موارد هدف این عزیزان قطعا کرونا مثبت بوده و امکان ایجاد خطر برای خودشان و یا ناقل بودن برای عزیزانشان وجود دارد با تمهیدات خاصی به سراغ این عزیزان می روند و ما هم سعی کردیم تا این موارد را هم برای افزایش دانش مخاطب و هم برای ایجاد جذابیت های بصری به تصویر بکشیم.

وی درباره مراحل ساخت این مستند گفت: ما در مستند «عملیات ویژه» سعی کردیم تا زحمات این عزیزان را ثبت کنیم و در این راه تمامی تیم تولید۲ روز را کنار این فداکاران عرصه سلامت گذرانده و حاصل ۲ روز زندگی کردن ما با آنها، مستند ۳۰ دقیقه ای «عملیات ویژه» است.

این کارگردان مستند در رابطه با سختی ها و خطرات این کار عنوان کرد: ما از ابتدا با گروه سازنده این مستند در رابطه با خطر های احتمالی آن صحبت کردیم و البته در تمامی مراحل ساخت اصول ایمنی و بهداشتی را هم به طور کامل رعایت کرده و در نظر داشتیم. البته قطعا کار کردن در این شرایط سخت است ولی عملکرد ما در قیاس با الگوهای بزرگی مانند شهید آوینی که در سال های دفاع مقدس و با قبول خطرات، اتفاقات آن سال ها را به تصویر کشیده و یا مستندسازانی که شهامت های مدافعان حرم را ثبت کرده اند کار کوچکی است و ما هم تلاش کردیم تا برای ثبت رشادت و فداکاری بعضی از عزیزانمان این خطر را به جان بخریم و الحمدلله این کار را هم بدون مشکل انجام دادیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.