یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

رئیس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش مطرح کرد:

مواهب «کرونا» برای «انجمن هنرمندان نقاش»

امیر راد

سینماپرس: امیر راد رئیس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش، درباره برنامه‌های قطعی این انجمن از جمله اجرای طرح «پروژه‌های مشترک»، برگزاری بینال نقاشی و رویداد «شهروند: نقاش» در سال ۹۹ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، امیر راد رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران در مورد برنامه‌های سال جدید این انجمن و تغییرات آن نسبت به سال گذشته به مهر گفت: برنامه‌های سال جدید انجمن هنرمندان نقاش ایران مفصل و به تفکیک فصل برنامه‌ریزی شده است؛ در فصل بهار پروژه‌های مشترک را در برنامه‌هایمان داریم که اتفاقاً فراخوان آن نیز در هفته پایانی اسفندماه ۹۸ منتشر شد. در این پروژه که به منظور ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های انجمن برنامه‌ریزی شده، از پروژه‌های پژوهشی، آرشیوی، کارشناسی، نمایشگاهی و آنلاین از پژوهشگران، هنرمندان، کارشناسان و کیوریتورها دعوت به مشارکت و همکاری کردیم و همه پژوهشگران، هنرمندان، کارشناسان و کیوریتورهای عضو و غیرعضو انجمن می‌توانند تا پایان فروردین ماه، طرح‌های خود را ارسال کنند.

تشریح جزئیات طرح «پروژه‌های مشترک»

وی در ادامه توضیح داد: برنامه‌ریزی‌های این طرح از قبل انجام شده بود و با وجود شیوع بیماری کرونا، فراخوان و ثبت‌نام آنلاین این طرح را اجرایی کردیم. پروژه‌های مشترک در انجمن هنرمندان نقاش ایران به منظور استفاده همه جانبه از توانایی‌های اعضا، هنرمندان و کیوریتورها و همچنین جذب حداکثری مشارکت برای انجمن ترتیب داده شده است. این نگاه کلی انجمن هنرمندان نقاش در حال حاضر است، چون مهمترین هدف انجمن، ارتقای رسانه نقاشی و با جزئیاتی که در اساسنامه آمده، است. برای این منظور همچنین، منابعی را در نظر گرفته شده است. برنامه‌هایی نظیر این طرح، مسبوق به سابقه بوده همچنان که در سال گذشته نمایشگاه «طبیعت بیجان ۱۲+۱» به کیوریتوری عیسی جباری و نمایشگاه «اسطوره نگاری» به کیوریتوری شیما خشخاشی نیز در این مسیر برگزار شد.

راد بیان کرد: علاوه بر طرح «پروژه‌های مشترک»، دو پروژه دیگر نیز برای فصل بهار داریم که در حال فعالیت است و هنوز به پایان نرسیده است؛ برای این دو پروژه دعوت خاص و دعوت عمومی خواهیم داشت.

تمرکز انجمن در سال جدید بر ارتقای سطح رسانه نقاشی است

وی با بیان اینکه موارد فوق، سیاست‌های کلی انجمن هنرمندان نقاش در سال جدید است، گفت: تمام تمرکزمان را بر ارتقای سطح این رسانه در انجمن قرار دادیم. جلسه مجمع عمومی انجمن هنرمندان نقاش ایران نیز از برنامه‌های فصل بهار خواهد بود که به منظور ارائه گزارش سالانه و بررسی تمهیدات جدید در اساسنامه و اگر شرایط مهیا باشد، در خردادماه برگزار خواهد شد. همچنین، از دیگر برنامه‌های انجمن که در فصل تابستان برگزار خواهد شد، نمایشگاه آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران است که ۶ تیرماه ۹۹ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر فعال شدن سایت انجمن و برنامه‌ریزی‌ها برای ثبت نام آنلاین و اعلام آنلاین فراخوان‌های انجمن، گفت: یکی از اقدامات هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش در دوره جدید، فراهم کردن بستر فعالیت‌های آنلاین در وبسایت انجمن بود تا به واسطه این امکان، فعالیت‌های انجمن از جمله فرم‌های ثبت نام، اعلام فراخوان‌ها، داوری آثار و… به صورت آنلاین انجام شود که این مورد با وجود اینکه در برنامه‌ریزی بلندمدت ما قرار داشت، به دلیل شیوع بیماری کرونا، برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای اعضا با سرعت انجام و عملیاتی شد.

برگزاری قطعی نهمین بینال نقاشی در سال ۹۹

وی همچنین درباره بینال نقاشی که قرار است سال ۹۹ برگزار شود، توضیح داد: برنامه‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برپایی نهمین بینال نقاشی فراهم شده است به این معنی که دو جلسه هم‌اندیشی برای این منظور در سال ۹۸ با رویکرد بینال نقاشی برگزار شد و همچنین گفتگوهایی با کارشناسان و هنرمندان در این مورد داشتیم اما هنوز کار اجرایی را شروع نکرده‌ایم، اما آنچه که برای انجمن قطعی است، برگزاری نهمین بینال نقاشی در سال ۹۹ است.

این هنرمند نقاش در پایان درباره رویداد «شهروند: نقاش» که از سال گذشته قرار بود به صورت سالانه برگزار شود، بیان کرد: رویداد «شهروند: نقاش» برنامه سالانه ثابت انجمن هنرمندان نقاش ایران است اما در سال ۹۹ به این دلیل که با شیوع ویروس کرونا مواجهیم و از طرف دیگر مصادف با ماه مبارک رمضان است، برگزاری آن به اردیبهشت ماه و فصل بهار نمی‌رسد و تلاش می‌کنیم در تابستان برگزار شود. در مورد این رویداد نیز باید بگویم برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایش به اعضای انجمن اعلام شده است که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.