دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴

به علت شرایط کرونایی؛

تغییر زمان برگزاری «جشنواره تئاتر دانشگاهی» قطعی است

جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران اعلام کرد که به طور قطع زمان برگزاری این دوره از جشنواره تغییر می‌کند و پیشنهاد بر برگزاری این رویداد در هفته اول آذرماه است.

به گزارش سینماپرس، مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران درباره تغییر زمان برگزاری این دوره از جشنواره با توجه به تعطیلی‌های پیش آمده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به مهر گفت: قطعا امکان برگزاری بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در اردیبهشت‌ماه میسر نیست و زمان برگزاری جشنواره باید تغییر کند. من فراخوان جشنواره و زمان‌بندی برگزاری مراحل مختلف و همچنین جشنواره بیست و سوم را به شورای سیاستگذاری جشنواره ارائه داده‌ام تا شورا تصمیم گیری نهایی را انجام دهد.

وی توضیح داد: پیشنهاد من در خصوص زمان‌بندی مراحل مختلف و نهایی جشنواره بیست و سوم تئاتر دانشگاهی اینگونه است که در صورت بازگشایی دانشگاه‌ها از اردیبهشت ماه سال جاری و ادامه ترم تحصیلی تا مردادماه، بازبینی مرحله اول در تیرماه، بازبینی مرحله دوم در نیمه دوم مهرماه، جشنواره منطقه‌ای در آبان و بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی نیز در هفته اول آذرماه برگزار شود.

جدی ادامه داد: به دلیل اینکه شهریور و مهرماه سال جاری مصادف با ماه‌های محرم و صفر هستند امکان برگزاری جشنواره در آن ماه‌ها وجود ندارد. همچنین ما برای دعوت از گروه‌ها و استادان بین‌المللی نیازمند زمان و عبور از دوره شیوع کرونا هستیم زیرا در شرایط فعلی که در ایران و دیگر کشورهای جهان وجود دارد، امکان برنامه‌ریزی، دعوت برای سفر و حضور گروه‌ها و استادان بین‌المللی وجود ندارد.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در پایان سخنان خود تأکید کرد: برگزاری جشنواره بیست و سوم در آذرماه و همچنین فراخوان جشنواره منوط به تأیید شورای سیاستگذاری جشنواره است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.