دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

در روزهای شیوع کرونا؛

بسته حمایت سازمان فرهنگی هنری از هنرهای نمایشی

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران*

سینماپرس: مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اولین بسته حمایتی هنرهای نمایشی توسط این سازمان در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش سینماپرس، حسین عالم‌بخش مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اولین بسته حمایتی از هنرهای نمایشی توسط این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به  شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز نمایشی کشور بی‌تردید آسیب‌های جدی به اقتصاد تئاتر وارد شده که مبتنی بر این موضوع نخستین بسته حمایتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حمایت از هنرمندان تئاتر را ارائه می‌کنیم.

وی افزود: از گروه‌های تئاتری که نمایش آن‌ها آماده اجرا بوده و یا با یک تمرین مختصر آماده اجرا می‌شود، دعوت می‌کنیم که با حضور در پردیس تئاتر تهران که حرفه‌ای‌ترین و مجهزترین بلک باکس‌های تئاتری کشور را دارد، نمایش خود را جهت ضبط ویدئویی با سه دوربین اجرا کنند.  

عالم‌بخش بیان داشت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با سایت نمایش نت منعقد شده است پس از ضبط، اثر گروه‌های نمایشی در سایت مذکور بارگذاری شده و جهت فروش اینترنتی عرضه خواهند شد.

وی ادامه داد: این امکان متعلق به گروه‌هایی است که نمایش آن‌ها در هر کدام از سالن‌های شهر تهران آماده اجرا بوده و به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شده است و به نمایش‌های آماده‌شده برای اجرا در سالن‌های سازمان فرهنگی هنری محدود نخواهد شد.

مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ابراز داشت: گروه‌ها هیچ هزینه‌ای برای اجاره سالن به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پرداخت نخواهند کرد و بلک باکس‌ها به طور رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. همچنین پردیس تئاتر تهران از محل فروش بلیط در فضای مجازی درصدی نخواهد گرفت و بخش عمده عواید حاصل از فروش به گروه می‌رسد و مقداری از آن نیز به سایت نمایش نت تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: سازمان فرهنگی هنری در زمینه اطلاع‌رسانی نیز به گروه‌های نمایشی کمک می‌کند و از امکاناتی که در فضای مجازی دارد، برای تبلیغ این نمایش‌ها بهره می‌گیرد. امیدواریم این بسته حمایتی باعث شود فعالیت تئاتر در این روزها به کلی تعطیل نشود و با این روش ساعات فراغت مناسبی را برای هموطنان عزیزمان در منزل رقم بزنیم.

عالم‌بخش اظهار داشت: همه تدابیر بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن محیط و تجهیزات به صورت رایگان توسط پردیس تئاتر تهران انجام می‌شود. این مرکز به این دلیل انتخاب شده که دارای بلک باکس‌های حرفه‌ای و مجهز است و به دلیل قرار نگرفتن در مرکز شهر، ترددها در آن بیشتر قابل کنترل است و درصد آلودگی آن در مقایسه با مرکز شهر بسیار پایین‌تر است.

به گزارش فارس، ‌گروه‌های نمایش برای بهره بردن از امکان اجرای نمایش در پردیس تئاتر تهران می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۸ هر روز با شماره ۹۱۲۵۷۹۳۴۸۴ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.