یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

مدیرکل جدید هنرهای نمایشی خبر داد؛

تسویه مطالبات تئاتری‌ها تا اردیبهشت/آغاز فرآیند انتخاب «دبیر فجر»

قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایشی در نشست خبری سی یکمین جشنواره تئاتر فجر

سینماپرس: مدیرکل جدید هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین گفتگوی خود بعد از برگزاری جلسه معارفه اعلام کرد که بخش اعظمی از مطالبات تئاتری‌ها تا اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش سینماپرس، قادر آشنا مدیرکل جدید هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از برگزاری جلسه معارفه رسمی خود، درباره وضعیت پرداخت مطالبات هنرمندان تئاتر در سال ۹۸ به خبرنگار مهر گفت: تلاش بر این است که بخش عمده مطالبات هنرمندان تئاتر در سال ۹۸ در ایام باقیمانده فروردین و نهایتاً تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری پرداخت شود.

وی تأکید کرد: هم وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم معاون هنری ایشان قول مساعد داده‌اند تا به زودی عمده مطالبات هنرمندان تئاتر پرداخت شود.

آشنا در ادامه درباره حمایت‌های مالی اداره کل هنرهای نمایشی از گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری که به دلیل تعطیلی‌های پیش آمده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند، توضیح داد: دولت روی شغل‌هایی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند متمرکز شده و بودجه‌ای را برای آن در نظر گرفته است. به تبع در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی هم برنامه‌ریزی لازم در دست انجام است تا بخشی از این بودجه برای بخش‌های مختلف هنر، از جمله در تئاتر برای حمایت از گروه‌ها و تماشاخانه تئاتری متضرر شده، اختصاص پیدا کند.

مدیرکل جدید هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود درباره برنامه‌ریزی برای انتخاب و معرفی دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعتبار تئاتر ایران است که در سطح جهانی شناخته شده است. قطعاً یکی از موضوعات مهمی که به آن پرداخته می‌شود، انتخاب و معرفی دبیر دوره جدید جشنواره است که این روند را با دقت آغاز کرده و جلو می‌بریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.