یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

زهره الهیان:

نظارت کافی بر «پایتخت» وجود نداشته است/ تلاش برای عادی‌سازی نابهنجاری‌ها

زهره الهیان

سینماپرس: منتخب مردم تهران در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: فصل ششم پایتخت بیش‌تر عادی‌سازی یکسری نابهنجاری‌ها در بین خانواده‌های ایرانی به شمار می‌رفت.

به گزارش سینماپرس، «زهره الهیان» منتخب مردم در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره سریال پایتخت ۶ گفت: متاسفانه سریال پایتخت ۶ آثار مخربی را برای خانواده های ایرانی داشت چرا که بازیگرانی که شناخته شده هستند برای قشرهای مختلف به ویژه جوان ها محبوب هستند و در شرایط مختلف رفتارهای آنها می‌تواند الگوی خانواده ها به ویژه جوانان باشد، به هیچ وجه مراعات اصول و ارزش ها را نمی کردند.

وی ادامه داد: مسائلی از قبیل دروغ گفتن آن هم به کرات، همچنین احترام نگذاشتن به پدر و مادر و بزرگان و سوء استفاده از موقعیت افراد به هر قیمتی حتی سوءاستفاده از موقعیت فامیل و وضعیتی که در سکانس های مختلف این سریال دیده می شد می توانست به شدت برای خانواده ها بدآموزی داشته باشد و باعث ناهنجاری هایی در رفتار جوانان و در واقع الگو گرفتن جوانان از این رذایل اخلاقی شود که این شایسته صدا و سیما به عنوان رسانه ملی نیست.

وی در ادامه بیان داشت: باید از رسانه ملی و تهیه‌کننده سریال سوال کرد که در واقع از پایتخت ۶ چه پیامی و چه هدفی را دنبال کردند و چه پیامی را بنا داشتند به مخاطب ارسال کنند؟ که قاعدتاً صدا و سیما باید به عنوان ویترین فرهنگ غنی ملت سرافراز ایران بیش از این که در واقع این رذایل اخلاقی را عادی جلوه دهد، فضائل ملت ایران را از سوی بازیگرانی که الگوی مردم و جوانان قرار می گیرند نشان دهد تا این فضا در خانواده‌های ایرانی نهادینه شود.

وی افزود: اما متاسفانه این پیام در پایتخت ۶ به مخاطب ارسال نشد و بیشتر عادی سازی یکسری ناهنجاری ها در بین خانواده‌های ایرانی به شمار می رفت.

وی در پاسخ به اینکه آیا شما فصل های گذشته پایتخت را نیز دیده اید و این که در فصل های گذشته هم چنین نظری داشتید یا تنها نظرتان منوط به فصل ۶ این سریال است؟ گفت: پایتخت ۵ را دیده‌ام آنچه که در پایتخت ۵ مشاهده می شد در عین هیجان انگیز بودن کار و این که جذاب بود و در عین اینکه برای مخاطب جذاب بود  پیام لازم را به مخاطب ارسال می‌کرد. یعنی بدین معنا که نوعی تصویر و نمای امنیت در ایران را و قدر دانستن این نعمت یعنی امنیت در ایران را برای مخاطب تداعی می کرد که خوب این دستاورد بزرگی بود در عین حال که سریال کاملا جذاب و مثبتی به شمار می رفت.

الهیان همچنین در ادامه به موضوع نظارت بر محتوای سریال اشاره کرد و عنوان داشت: به نظر می‌آید نظارت کافی از سوی مدیران سازمان روی این سناریو و محتوا وجود نداشته است و اگر این نظارت درست صورت می‌گرفت قاعدتاً صحنه های نامناسب و دیالوگ های بد که با بد آموزی همراه بود به این شکل ارائه نمی شد و باید مدیران صدا و سیما نظارت جدی تری نسبت به این سریال انجام می دادند.
وی در پایان نیز با بیان اینکه صداوسیما نباید بودجه ای صرف کارهای ضعیف کند، گفت: در شرایط فعلی که صدا و سیما با محدودیت های جدی در بودجه مواجه است هزینه کردن مبالغ میلیاردی برای این سریال که مضرات آن بیش از منافع آن هست به هیچ وجه عقلانی نیست و در واقع صدا و سیما نسبت به این موضوع می بایست در محضر مردم پاسخگو باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.