یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

مدیر تامین و پخش شبکه مستند:

ادامه پخش ویژه برنامه های شبکه مستند تا رمضان

شبکه مستند

سینماپرس: مدیر تامین و پخش شبکه مستند از ادامه جدول پخش ویژه این شبکه خبر داد و گفت: پخش مستندهای منتخب حیات‌وحش، رئالیتی‌شو و ایرانگردی تا ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش سینماپرس، «مهدی مینایی»، مدیر تامین و پخش شبکه مستند در گفت و گو با فارس با اشاره به باکس ویژه این شبکه در ایام فاصله گذاری اجتماعی گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشورمان و درخواست اکید مسئولین مبنی بر ادامه قرنطینه، فرصت مناسبی فراهم شده است تا مخاطبین رسانه ملی با دقت و فرصت بیشتری از این رسانه بهره‌مند شوند. از آنجا که سرگرم کردن مخاطبین پرشمار تلویزیون همواره یکی از اولویت‌ها بوده و در این روزها اهمیت مضاعفی نیز پیدا کرده است، شبکه مستند همانند تعطیلات نوروز با جدول پخش ویژه به کار خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، شبکه مستندسیما از روز ۱۶ فروردین تا ۶ اردیبهشت ماه به مدت ۳ هفته با پخش ده‌ها مستند ویژه  ایرانی و خارجی مهمان خانه هم‌وطنان ما در اقصی نقاط کشورمان می‌شود و تلاش می‌کند تا لحظات خوبی را در روزهای قرنطینه خانگی برای علاقه‌مندان به سینمای مستند رقم بزند.

مینایی با اشاره به ویژه برنامه‌هایی که قرار است از شبکه مستند پخش شود افزود: باکس تلویزیونی ساعت ۲۳ شبکه مستند که به پخش مستندهای حیات وحش اختصاص دارد از جمله باکس‌های پرطرفدار  حیات وحش این شبکه است که در ۶ ماه گذشته هم عنوان دوم پر بیننده ترین برنامه تلویزیون را به خود اختصاص داده است، این باکس گلچینی از بهترین مستندهای خارجی را در این ایام به علاقه‌مندان ارائه می‌کند.

وی افزود: این باکس از روز شنبه ۱۶ فروردین با پخش مستند «شب زمین» فعالیت خود را آغاز کرده است. مستند ۶ قسمتی «شب زمین» یکی از مستندهای مشهور خارجی است که مخاطب را از طریق فناوری‌های نوین به دل سیاهی شب می‌برد و رفتار موجودات مختلف در شب را به آنان نشان می‌دهد. تصویربرداری منحصربه فرد این مستند از شکارچیان شب، دشت و بیابان تصاویر خارق‌العاده‌ای را پیش روی علاقه‌مندان به سینمای مستند قرار داده است و بدون شک علاقه‌مندان مستند حیات‌ وحش از دیدن آن لذت خواهند برد.

او از پخش یک مستند ویژه ایرانگردی خبر داد و گفت: بنابر درخواست مکرر بینندگان شبکه مستند، باکس ساعت ۲۲ به تکرار فصل سوم مستند «ایرانگرد» ساخته جواد قارایی اختصاص داده شد. این مستند پرطرفدار روایتی متفاوت از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کشور عزیزمان است و ما را همراه با خود به دل طبیعت می‌برد. فصل سوم ایرانگرد در ۲۰ قسمت یک ساعته تا ۶ اردیبهشت ماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مینایی از پخش رئالیتی‌شو «بریم بسازیم» خبر داد و تصریح کرد: یکی از سیاست‌گذاری‌های شبکه مستند در سال جدید توجه بیشتر به مستندهای رئالیتی‌شو است. به همین منظور باکس ساعت ۲۱ شبکه مستندسیما اختصاص به پخش این دست برنامه‌ها دارد. مجموعه پرمخاطب «بریم بسازیم» در همین ایام از شبکه مستندسیما پخش می‌شود. بریم بسازیم از شنبه تا پنج‌شنبه مهمان خانه‌های علاقه‌مندان است. پس از آن نیز مجموعه «خانه ما» که یکی از رئالیتی‌شوهای موفق چند سال اخیر تلویزیون بوده است، در این باکس جانمایی می شود.

وی اضافه کرد: در باکس ساعت ۲۰، مستند خارجی «آشپزی ملل» به روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این باکس تلویزیونی از شب گذشته ۱۶ فروردین‌ماه با پخش مجموعه ۷ قسمتی «گذری بر دنیای غذاها در چین» آغاز شده و تا ۶ اردیبهشت ماه نیز ادامه خواهد داشت. در این برنامه نحوه جمع‌آوری مواد اولیه غذاها از طبیعت به تصویر کشیده می‌شود.

مدیر تامین و پخش شبکه مستند با اشاره به پخش مستندهای محبوب ایرانی از شبکه مستند گفت: یکی از باکس‌های جدید شبکه مستندسیما که در این روزها قرار است به صورت ویژه روی آنتن برود، مروری بر مستندهای منتخب تلویزیون در سال‌های گذشته است. در این باکس که از ساعت ۱۸:۳۰ تا اذان مغرب است، تعدادی از برترین مستندهای سینمایی که برگزیده جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی در سال‌های اخیر نیز هستند به نمایش درمی‌آید. مستندهایی مثل «آوانتاژ» ساخته محمد کارت، «عروس بوکان» اثر فتح الله امیری، «هویت مغاک» ساخته مهدی مویدی، «راننده و روباه» اثر آرش لاهوتی و... شب گذشته، ۱۶ فروردین ماه مستند «چشم‌هایی که دید» روی از این باکس روی آنتن رفت.

وی ادامه داد: ساعت ۱۸ هر روز مجموعه مستند  ۲۰ قسمتی «گلستانم آرزوست» به تهیه کنندگی میترا روحی منش و کارگردانی یاسر طالبی به روی آنتن می‌رود. این مجموعه مستند، به منظور آشنایی با جاذبه های تاریخی و طبیعی استان گلستان پخش می شود.
 علاوه بر این در ساعت ۱۷ مجموعه مستند  ۱۹ قسمتی «نوروزنامه» پخش می‌شود. مستند نوروزنامه به معرفی آیین‌های نوروزی و مراسم استقبال از بهار در استان‌های مختلف می‌پردازد.
مهدی مینایی درباره باکس ویژه شبکه مستند در ساعات بعدازظهر نیز گفت: ساعت  ۱۶  که به پخش مجموعه مستندهای علمی خارجی اختصاص دارد، از روز گذشته پخش مجموعه  ۱۰ قسمتی و جذاب «یک سنگ عجیب» را آغاز کرده است، این مجموعه ساخته دارن آرونوفسکی با اجرای آن ویل اسمیت بازیگر سینما است،   در قسمت‌های مختلف این  مستند پرطرفدار دانشمندان توضیحاتی درباره داستان شکل‌گیری زمین و چگونگی حیات روی این سیاره را شرح می‌دهند و دیدن این مجموعه به علاقه‌مندان نجوم توصیه می‌شود. در ادامه مجموعه مستند جذاب «داستان های علمی تخیلی با جیمز کامرون» در این باکس قرار می گیرد.

وی افزود: در ساعت ۱۵ مجموعه ۱۳ قسمتی «دکوپاژ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی به روی آنتن می‌رود. «دکوپاژ» مروری بر زندگی و آثار کارگردانان مطرح سینمای کشورمان دارد و روایتی از زندگی و آثار کارگردانانی همچون کیومرث پوراحمد، مسعود جعفری جوزانی، علیرضا داودنژاد، جمال شورجه، بهروز افخمی، عباس رافعی، محمد حسین لطیفی، مسعود آب پرور، محمد رضا آهنج، علی غفاری، محمد علی باشه آهنگر، سید ضیاالدین دری، مهدی صباغ زاده است.   در قسمت اول مجموعه مستند دکوپاژ که روز شنبه ۱۶ فروردین‌ماه پخش شد، زندگی هنری کیومرث پوراحمد، خالق بسیاری از خاطرات سینمایی ما مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.