دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

فتنه‌انگیزی ستون پنجم یا کم سوادی مدیران؛

نمایشنامه‌نویس بدسابقه تئاتر چگونه نویسنده «پایتخت۶» شد؟

نشست رسانه‌ای سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف سریال «پایتخت۶» فیلمنامه مغشوش و غیراستاندارد آن است که نگارش آن به فردی با سابقه‌ای ضعیف و با گرایش فکری در تضاد با اهداف فرهنگی کشور سپرده شد.

به گزارش سینماپرس، پس از درگذشت مرحوم خشایار الوند، نویسنده فیلمنامه فصل‌های قبلی مجموعه «پایتخت» کار نگارش فصل ششم این سریال به کسی سپرده شد که نام وی در فهرست امضاکنندگان بیانیه‌ای با عنوان «صدای اعتصاب غذای هنرمندان زندانی را بشنویم» دیده می‌شود. بیانیه‌ای که در واقع نه در دفاع از هنرمندان بلکه در حمایت از چند نفر از بازداشت‌شدگان غائله دراویش داعشی صادر شد. غائله‌ای که طی آن سه پلیس و یک بسیجی به شهادت رسیدند.
علاوه‌ بر این، وی هیچ سابقه‌ای در نگارش فیلمنامه سریال تلویزیونی نداشته و اغلب فعالیتش در حوزه تئاتر بوده است. نکته قابل تأمل اینکه یکی از فعالیت‌های تئاتری اخیر وی، نوشتن نمایشنامه یک اثر غیراخلاقی بود که توقیف شد! یکی از تماشاگران این نمایش پس از تماشای آن در یکی از سایت‌های فروش بلیت تئاتر نوشته بود: «این دیگر چی بود! رگباری از شوخی‌های جنسی و جنسیتی. به‌نظرم خود دست‌اندرکاران هم فهمیدند آنچه اجرا می‌شود، دقیقا به حالت جنگ شبانه است...»
این نویسنده همچنین در فضای مجازی، به ترویج سبک زندگ غربی و انتشار محتوای مبتذل پرداخته است.
با این سوابق، مشخص نیست که چگونه نویسندگی فیلمنامه سریال «پایتخت۶» به چنین شخصی سپرده شده است!؟ با توجه به سابقه شبکه اول سیما در تولید سریال مبتذل و پرحاشیه «بوی باران»، تولید سریالی چون «پایتخت۶» با این همه مشکل محتوایی و حضور فردی معلوم‌الحال و با گرایش فکری و سابقه کاملا آشکار و در تضاد با اهداف فرهنگی کشور، «مشکوک» نیست؟

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.