یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

شورای نظارت بر اسباب‌بازی؛

بررسی ۱۰۶ پرونده در هشتمین کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی

جشنواره ملی اسباب‌بازی

سینماپرس: هشتمین کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر طراحی ساخت واردات و توزیع اسباب‌بازی در سال ۱۳۹۸ به بررسی ۱۰۶ پرونده اختصاص داشت.

به گزارش سینماپرس، در این کمیسیون ۱۰۶ پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت که از این میان ۴۷ پرونده مجوز تولید و ۵۵ پرونده مجوز ثبت را به‌دست آورد و ۴ پرونده رای لازم را دریافت نکرد.
بر اساس این خبر، پرونده‌های ثبتی از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی‌ها، ۵ پرونده در گروه آموزشی و کمک آموزشی، ۲۰ پرونده در گروه فکری و ۳۰ پرونده در گروه فرهنگی‌هنری قرار دارد.
پرونده‌های متقاضی مجوز تولید در این کمیسیون از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی ۱ پرونده حرکتی مهارتی، ۲۸ پرونده فکری، ۱۴ پرونده آموزشی و کمک‌آموزشی و ۴ پرونده در گروه فرهنگی هنری قرار دارد.
در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های ارجاع شده به کمیسیون در شش گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور قرار می‌گیرند.

یادآوری می‌شود دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌ها اقدام به تهیه فهرستی از اسباب‌بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
بر همین اساس هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی به جامعه تولیدکنندگان است. به گونه‌ای که این معرفی، سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات داخلی در کشور باشد امری که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارهای تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

فهرست اسباب‌بازی‌های جدید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.