چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

دروغ پراکنی و حاشیه سازی در سینما/۵

اسلاملو: سینما از بنیان نیاز به تغییر دارد/ این جمع فعلی که به عنوان مدیر در بخش های مختلف سینما فعالیت می کنند کارآمد نیستند

محمدرضا اسلاملو در نشست تخصصی پژوهش در فیلمنامه نویسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما گفت: سینما از بنیان نیاز به تغییر دارد؛ ما نیاز به سینمایی انقلابی و مدیرانی انقلابی و متعهد در سینما داریم تا هم وضعیت اسفبار فعلی در تولیدات را شاهد نباشیم و هم با این حجم از گزافه گویی و دروغ پردازی مواجه نشویم و شاهد آن باشیم که آقایان در عمل کاری درست و شایسته برای رشد سینما و بهبود وضع کیفی زندگی سینماگران انجام می دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید مدیران امروز سینما مدیر نیستند! آن ها اگر اندکی شناخت از سینما و مدیریت داشتند وضعیت امروز سینما و سینماگران کشور این گونه نبود!

وی با بیان اینکه این جمع فعلی که به عنوان مدیر در بخش های مختلف سینما فعالیت می کنند کارآمد نیستند تصریح کرد: این آقایان نه به درد سینمای انقلاب می خورند و نه اهتمامی برای رشد سینمای انقلاب دارند چرا که باور ندارند جایگاه انقلاب اسلامی در سینما است! این آقایان اگر اندکی نسبت به آرمان های انقلاب پایبند بودند هرگز حاضر نمی شدند کم کاری های خود را به پای دیگران بنویسند و دست به حاشیه سازی در عرصه فرهنگی و هنری کشور بزنند.

این سینماگر با طرح یک پرسش از مدیران سینمایی سوأل کرد: آقایان آیا شما باور دارید که در این کشور انقلاب شده؟ این همه حقوق و مزایایی که از صدقه سر انقلاب دریافت می کنید را چه کرده اید؟ این همه خدم و حشم و میز و منصب و راننده و... که به شما شخصیت داده از صدقه سر انقلاب اسلامی است؛ پس نباید فراموش کنید که وظیفه شما خدمت به سینمای انقلابی و یکایک سینماگران انقلابی است!

اسلاملو در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه برخی کمک های مسئولان به سینماگران بسیار زننده است اظهار داشت: در همین اواخر قضیه کمک شهردار به یکی از صنوف سینمایی برای من بسیار شبهه برانگیز بود! من متوجه نشدم ایشان با چه نیتی به یک صنف خاص سینمایی کمک کرده اند؟ آیا وضعیت همه اعضای این صنف خاص بحرانی بوده است؟ بی تردید اگر فشار اقتصادی و بیکاری در سینما وجود دارد برای عموم سینماگران است نه قشری خاص!

وی در همین راستا افزود: به عقیده بنده آقای شهردار اشتباه بسیار بزرگی کردند؛ سوأل مهم بنده از ایشان این است که آیا شما از جیب خودتان این مبالغ را در اختیار یک صنف خاص از سینماگران گذاشتید یا از پول بیت المال؟ شما اگر از پول بیت المال بنا به تصمیم و سلیقه شخصی تان برای قشر خاصی از سینما خرج کرده باشید اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید! بیت المال باید تنها به افراد مستأصل برسد، بهتر بود شما به کسانی که تا کمر در سطل آشغال ها خم می شوند تا قوت روزانه شان را تأمین کنند کمک می کردید نه برخی سینماگرانی که ثروت های آنچنانی دارند.

کارگردان فیلم سینمایی «باغ سید» تأکید کرد: از این نوع رفتارهای غلط را ما به کرات در سینما شاهد هستیم و به همین دلیل است که بنده می گویم ای کاش اگر آقایان مدیر نمی توانند به صورت صادقانه، عادلانه و یکسان برای یکایک اهالی سینما کار کنند کنار بکشند تا نیروهای متعهد و انقلابی جایگزین آن ها شده و مانند گذشته کمر همت برای رفع بحران زندگی سینماگران ببنند.

اسلاملو خطاب به مدیران گفت: این روزها مردم در بحران شدید اقتصادی هستند اما شما حقوق های نجومی می گیرد! ای کاش اندکی عدالت و انصاف داشتید! ای کاش به همه هنرمندان به یک چشم نگاه می کردید و کم کاری های خود را گردن دیگران نمی انداختید!

این فیلمساز در خاتمه اظهاراتش بار دیگر متذکر شد: بنده باز هم تکرار می کنم این سینما باید مکمل انقلاب اسلامی باشد تا زمانی که این گام نخست درست برداشته نشود ما همچنان شاهد بحران در سینما خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.