چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا؛

«قدم یازدهم» کانون به جشنواره انیمیشن انسی راه یافت

انیمیشن «قدیم یازدهم»

سینماپرس: پویانمایی «قدیم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شصتمین جشنواره انیمیشن انسی ۲۰۲۰ راه یافت.

به گزارش سینماپرس، این انیمیشن ۱۱ دقیقه‌ای بر اساس داستان کتاب «قدم یازدهم» نوشته زنده‌یاد سوسن طاقدیس با تکنیک کات‌اوت ساخته شده است.

بر اساس این خبر، این فیلم برای نخستین بار با نمایش در بخش رقابتی مخاطبان نوجوان فیلم‌های کوتاه جشنواره انیمیشن انسی، حضور بین‌المللی در جشنواره‌ها را تجربه می‌کند.

مریم کشکولی‌نیا انیماتور، مدرس دانشگاه، کارگردان و رئیس هیات مدیره آسیفای ایران است. او به عنوان داور بخش فیلم کوتاه در چهل‌ویکمین جشنواره‌ی انیمیشن انسی در سال ۲۰۱۷ نیز حضور داشته است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش‌تر نیز با انیمیشن‌های «بچه گربه» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی تولید سال ۲۰۱۳ و «وقتی که بچه بودم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا تولید سال ۲۰۱۴ در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه انیمیشن این جشنواره حضور داشته است.

یادآوری می‌شود سال گذشته نیز فیلم کوتاه «گرگم و گله می‌برم» اثر امیرهوشنگ معین از تولیدات کانون در بخش چشم‌انداز پنجاه‌ونهمین جشنواره انیمیشن انسی حضور داشت.

امسال در شصتمین دوره این جشنواره ۳هزار فیلم در دو بخش فیلم‌های انیمیشن کوتاه و بلند از ۹۴ کشور شرکت کردند که از این میان ۳۷ فیلم در بخش مسابقه رسمی، ۱۲ فیلم در بخش آف‌لیمیتس، ۲۰ فیلم در بخش چشم‌انداز،   ۱۰ فیلم در بخش مخاطبان نوجوان، ۴۴ فیلم در بخش دانشجویی، ۲۱ فیلم در بخش تلویزیونی و ۳۵ فیلم در بخش فیلم‌های سرگرمی و تجاری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

این جشنواره که یکی از معتبرترین جشنواره‌های الف انیمیشن دنیا محسوب می‌شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا در شصتمین دوره به صورت مجازی از ۲۶ خرداد تا ۱۰ تیر ۱۳۹۹ (۱۵ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰) در کشور فرانسه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.