چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵

انوش معظمی:

مردم روز قدس بزرگی را در فضای مجازی برگزار می‌کنند/معاندین و شبکه‌های خارجی خیال خام دارند

انوش معظمی در نشست خبری و رونمایی از پوستر نمایش عاشورایی «غریبه شام»

سینماپرس: بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: شاید به دلیل شیوع کرونا حضور فیزیکی در راهپیمایی روز قدس با مشکل روبرو شده اما مطمئن باشید مردم کشور عزیزمان در فضای مجازی برای این روز کولاک می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، انوش معظمی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی اکثریت پروژه‌های موجود من هم مثل بسیاری از همکارانم در خانه مشغول به استراحت هستم، البته فعلا این استراحت اجباری است و چاره‌های هم جز این نداریم.  

وی در همین راستا ادامه داد: طی سه ماهه گذشته هیچ پیشنهادی برای بازی نداشته‌ام و کل زمانم را مشغول به بازنویسی نمایشنامه‌هایی که قصد اجرای آنها را دارم، بوده‌ام، امیدوارم بتوانم یکی از این آثار را با پایان دوران کرونا روی صحنه ببرم.  

از حضورم در سریال «از یادها رفته» ناراضی‌ام/بعد از بازی در چند سکانس دیگر به من زنگ نزدند

بیشتر بخوانید:

برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

وی درباره وضعیت اهالی تئاتر طی سه ماه گذشته تاکید کرد: واقعیت امر باور کنیم یا نه، وضعیت تئاتر و اهالی آن اسفبار است، تئاتری‌ها پیش از این هم ورشکست بوده‌اند، حال کرونا آمد و این بدبختی و ورشکستگی را کامل کرد. تئاتر درگیر وضعیت غم انگیزی بود و سه ماهه اخیر این فاجعه را تکمیل کرد.  

بازیگر سریال «مختارنامه» در همین راستا اضافه کرد: هیچکس نمی‌داند که وضعیت اقتصادی اهالی تئاتر چگونه است، تئاتری‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند و متاسفانه این وضعیت برای هیچکس اهمیت ندارد.

وی درباره واکنش مرکز هنرهای نمایشی نسبت به اتفاقات اخیر تئاتر اضافه کرد: واقعیت امر مسئولین هنرهای نمایشی دستشان بسته است، کاری از دستشان بر نمی‌آید زیرا بودجه و مسئولیت محدودی دارند، مطمئن باشید آنها هم از خدا می‌خواهند که تماشاخانه‌ها سریعتر باز شود اما مسئولیت بازگشایی سالن‌ها بر عهده آنها نیست. در این برهه علنا می‌توان گفت هیچ قدرتی در تئاتر ندارند.  

این بازیگر سینما و تئاتر درباره وضعیت جوانان عرصه تئاتر تاکید کرد: جوانان تئاتر کاملاً تنها مانده‌اند، کدام مسئول فرهنگی از وضعیت جوانانی که طی این مدت بیکار شده‌اند خبر دارد، متاسفانه تئاتری‌ها طی این مدت کاملا کنار گذاشته شده اند، انگار که پیش از این اصلا چنین افرادی وجود نداشته اند.  

وی درباره فعالیت‌های مجازی در عرصه تئاتر افزود: برخی تلاش می‌کنند که با تئاتر مجازی چراغ تئاتر را روشن نگه دارند اما از نظر من تئاتر خانگی و مجازی دست و پا زدنی بیش نیست، این تلاش از نگاه من مذبوحانه است و راه به جایی نخواهد برد. امیدوارم خدا به فریاد تئاتر برسد زیرا هیچ امیدی به مسئولین فرهنگی نیست.  

معظمی در همین رابطه افزود: تئاتر در آستانه انفجار است، این هنر به تلنگری برای نابودی تمام و کمال نیاز دارد، چرا هیچکس نمی‌خواهد درد ما را بفهمد نمی‌دانم.

وی درباره تاثیر کرونا و قرنطینه خانگی بر وضعیت تئاتر اظهار کرد: پدیده کرونا تاثیر خودش را بر همه چیز خواهد گذاشت، هرچند شرایط تنگنا با خودش مدلی از نبوغ می آورد اما این را فراموش نکنیم تولید آثار هنری در تنگنا بسیار سخت است.

بازیگر سریال  «از یادها رفته» ادامه داد: در ابتدا با شروع کرونا فکر می‌کردم که بهترین زمان برای فکر کردن، مطالعه و بازنویسی متون‌ام را پیدا کرده‌ام، چند روز ابتدایی مشغول کار شدم اما پس از دیگر حوصله کار کردن نداشتم، واقعیت امر نوشتن به تمرکز و آزادی ذهن نیازمند است، من حتی فیلم دیدم و مطالعه کردم اما آنها هم بعد از مدتی برایم حوصله سر بر شد.  

وی ادامه داد: وقتی ذهن من به عنوان نویسنده درگیر امرار معاش و مشکلاتی این چنین است چگونه می‌توانم برای نوشتن وقت بگذارم، متاسفانه مشکلات آنقدر زیاد هستند که ذهن من به عنوان نویسنده قفل کرده است.  

معظمی درباره ادامه فعالیت‌های تئاتری پس از دوران کرونا اذعان کرد: مشکل دیگری که طی ماه‌های گذشته با آن روبرو بوده‌ایم این است که چرا برای بازگشایی تمامی صنوف فکر می‌شود اما همچنان در قبال بازگشایی تماشاخانه های تئاتر هیچ برنامه ریزی صورت نگرفته است؟. چرا باید به همه چیز فکر کنیم به غیر از تئاتر، متاسفانه بسیاری از صنوف با راهکارهای خاص خود بازگشایی شده اند اما هیچ زمزمه‌ای هم نسبت به چگونگی بازگشایی تئاتر شنیده نمی شود. کرونا از نظر من مظلومیت تاریخی تئاتر را دو چندان کرد.  

رشد روز افزون تئاتر لاکچری سم مهلک تئاتر امروز است/تئاتر کار کردن خیلی سخت شده است/////////////////شنبه

وی درباره عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس اذعان کرد: به نظر من ما باید برای قدس و فلسطین چراغی در دل روشن کنیم، هر کدام از ما باید دلمان برای قدس بتپد و در دل خودمان این روز عزیز را گرامی بداریم، شاید برخی بدخواهان از عدم برگزاری روز قدس خوشحال باشند اما کور خوانده اند زیرا ما با قلبمان روز قدس را برگزار می کنیم.

معظمی در همین رابطه تصریح کرد: شاید به دلیل شیوع کرونا حضور فیزیکی در راهپیمایی روز قدس با مشکل روبرو شده اما مطمئن باشید مردم کشور عزیزمان در فضای مجازی برای این روز کولاک می‌کنند، معاندین کور خوانده اند که ما روز قدس را فراموش کنیم، اتفاقا امسال در فضای مجازی روز قدسی بزرگ برگزار می‌کنیم و انرژی خودمان را برای حضور گسترده در روز قدس سال آینده جمع می‌کنیم تا بار دیگر قلب‌هایمان به یکدیگر نزدیک شود.  

این بازیگر سینما و تئاتر با اشاره به برگزاری مجازی روز قدس خاطرنشان کرد: معاندین و شبکه‌های خارجی می‌خواهند بگویند که کرونا باعث فراموشی روز قدس می شود اما به عنوان مثال مگر با تعطیلی مساجد مردم نماز خواندن را فراموش کردند که حال بخواهند روز قدس را فراموش کنند، اتفاقا همین ایام قرنطینه بسیاری را به معنویت رساند و بسیاری که حتی نماز خوان نبودند را هم نماز خوان کرد، پس معاندان مطمئن باشند از این آب گل آلود چیزی صید نخواهند کرد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.