جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲

محسن محسنی‌نسب:

جامعه‌ای که عزادار کروناست به سینما روی خوش نشان نمی‌دهد

محسن محسنی‌نسب

سینماپرس: کارگردان سینمای ایران گفت: بهترین ایده برای رونق سینما در شرایط فعلی درایوین سینماست؛ مدیریت سینمایی می‌تواند پارکینگ‌های کشور را به نمایش فیلم تجهیز کند.

به گزارش سینماپرس، محسن محسنی‌نسب، کارگردان سینمای ایران در گفتگو با آنا، درباره چگونگی بازگشایی سالن‌های سینمایی خصوصا بعد از ماه مبارک رمضان عنوان کرد: سینما یک تفریح است مثل همه تفریحات دیگر اما وقتی جامعه در عزا و مصیبت است مثل همین شیوع کرونا، دیگر قرار نیست کسی دل به تفریح بدهد.

مگر مخاطب و خانواده می‌تواند با حفاظ خاص به سینما برود؟

وی افزود: در این شرایط خانواده‌ها نباید و نمی‌توانند سراغ این تفریحات بروند. طبیعی است که در این مصیبت، پیکره جامعه از سینما هم استقبال نمی‌کند و حتی به نظرم در شأن جامعه نیست. جامعه الان ما عزادار است و باز شدن سینما نیز به این جامعه کمک نمی‌کند و بالتبع مردم هم اقبالی به سالن‌های سینما نشان نخواهد داد.

بازشدن اختیاری سینماها و کشاندن مردم به این محل‌ها، یک روش کاری است و نه تفریحی. مگر مخاطب و خانواده می‌تواند با حفاظ خاص به سینما برود؟

کارگردان فیلم «شانه دوست» که اخیرا در طرح سینمای آنلاین به نمایش درآمده است، این چنین اعتقاد داشت: باز شدن اختیاری سینماها و کشاندن مردم به این محل‌ها، یک روش کاری است و نه تفریحی. مگر مخاطب و خانواده می‌تواند با حفاظ خاص به سینما برود؟ مگر رزم است؟

وی ادامه داد: مردم به سینما می‌روند تا تفریح کنند اما اینجور بازگشایی و روش فیلم دیدن، نه مناسب است و نه کارساز. من قبلا هم گفته‌ام بهترین تصمیم در شرایط کرونایی برای ادامه فعالیت اکران سینما، همین درایوین سینماست.

تنها چیزی که به درد سینما و تفریح خانواده می‌خورد، رونق درایوین سینماست

به گفته کارگردان «شیرهای جوان»؛ در فضای الان تنها چیزی که به درد سینما و تفریح خانواده می‌خورد، همین رونق درایوین سینماست. خانوادگی در ماشین دورهم می‌نشینند و فیلم می بینند. به عبارتی خانواده با هزینه اندک، با یک غذای ساده دورهمی خوش هم می‌گذرانند. اما باز شدن سینما بدون برنامه کمکی به سینما و مخاطب نخواهد کرد.

در فضای الان تنها چیزی که به درد سینما و تفریح خانواده می‌خورد، همین رونق درایوین سینماست. خانوادگی در ماشین دورهم می‌نشینند و فیلم می بینند.

وی اعتقاد داشت: سینمای آنلاین از قبل وجود داشته اما درایون سینما یک حرکت کلان است. چه بسا مدیریت سازمان سینمایی می‌تواند تمام پارکینگ‌های کشور را به نمایش فیلم تجهیز کند خصوصا پارکینگ ادارات که شب کاملا تعطیل است. این برنامه‌ریزی در زمان کرونا به خوبی جواب می‌دهد و خانواده‌ها را در محیط امن دورهم جمع می‌کند.

محسنی نسب این ایده را مناسب برای هر زمان دیگری دانست و گفت: حتی با بهبودی شرایط کرونا و دروی از این ویروس بازهم می‌توان از این فضای بالقوه استفاده کرد. ما پارکینگ‌های بسیاری در سطح شهر و جاهای شلوغ داریم که قابلیت نمیاش فیلم در درایوین سینما را دارا هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.