دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴

منصور لشکری قوچانی:

صحبت‌های مسعود فراستی در خصوص فساد اقتصادی در سینما را قبول دارم/اقتصاد کثیف سینماست که مشکلات و مصائبی را بوجود آورده

منصور لشکری قوچانی

سینماپرس: منصور لشکری قوچانی از مشکلات اقتصادی سینما و اینکه عده ای کم سالم کار می کنند، گلایه کرد.

به گزارش سینماپرس، منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره حمایت از انجمن فیلمنامه نویسان در خرید فیلمنامه‌های آن‌ها اظهار کرد: تجربه نشان داده هرگونه حمایت بیرون از صنف که اختیار آن با صنف نباشد علاوه بر نادیده گرفته شدن افراد مستعد این حوزه و نبود زمینه‌ای برای کشف استعدادها، برای عده‌ای رانت به وجود می‌ آورد، در زمانی که سینما بیش از پیش به فیلمنامه‌های با کیفیت نیاز دارد، پیشنهاد من این است که جایی برای آرشیو کردن آثار و مشخصات کامل فیلمنامه نویسان و مباحث آزاد و مطالب جدید فراهم شود تا بتوان از بین آنها استعدادهای جدید با آثاری قوی را کشف کرد، چون حمایت از عده‌ای خاص اصلا جواب نمی‌دهد و خود صنف فیلمنامه نویسان هستند که می‌توانند این حوزه مهم سینما را به جایگاه اصلی خودش برسانند.

تهیه کننده «قاتل اهلی» گفت:باید بدانیم سرمنشاء فساد در سینما جای دیگری است همانطور که فراستی در برنامه «دورهمی» به آن اشاره کرد و متاسفانه مسئولان از آن دور می‌شوند. در زمان کنونی بحث اصلی، اقتصاد کثیف سینماست که مشکلات و مصائبی را بوجود آورده و باعث شده نخبگان یا مهاجرت کنند و یا خانه نشین شوند. اگر بتوانیم جلوی این معضل را بگیریم موفق شده ایم در غیر این صورت رانت‌ها جابه جا می‌شوند و از جایی به جای دیگری می‌روند.

این تهیه کننده در خصوص بحث سانسورهای سلیقه‌ای که آن نیز به کیفیت فیلمنامه‌ها لطمه وارد می‌کند، گفت: قبل از هرچیز، مشکل اصلی حضور نخبگان است که باید زمینه‌های ورودشان فراهم شود که قطعا با چنین اتفاقی مشکل سانسور هم حل شده و بعضا به کمک هم خواهد آمد.

تهیه کننده «خط ویژه» افزود: در کل مشکل اصلی اقتصاد سینماست که در این راستا دو گروه وجود دارند اولین گروه از بخش دولتی بودجه می‌گیرند که این نوع از جیب مردم خرج می‌شود و دومین گروه افرادی هستند که سینما را برای پولشویی و منفعت‌های شخصی خودشان می‌خواهند، در این میان فقط بخش اندکی هستند که سالم کار می‌کنند.

او افزود: اگر جلوی این دو گروه جولان دهنده، گرفته نشود هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد و قطعا اگر مشکلات اقتصادی این‌ها حل شود دیگر معضلات را می‌توان حل کرد.

این تهیه کننده بیان کرد: من حتی صحبت‌های مسعود فراستی در خصوص فساد اقتصادی در سینما را قبول دارم، حتی نقد به عملکرد مهران مدیری و اصغر فرهادی هم می‌پذیرم، اما واقعا به دلیل سخت بودن شرایط در نوع تولید آثار سینمایی و اقتصاد شناور در آن، نمی‌توان آدم‌ها را نقد کرد.

لشکری قوچانی گفت: حرف‌های فراستی درباره تولید فیلم‌های با محتوا و حرفه‌ای و به دور از مخارج ده‌ها میلیاردی که بتواند بخشی از مشکلات جامعه را به درستی نشان دهد و جوابگوی نیاز جامعه باشد و حتی به سود هم برسد را تائید می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.