دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

عملکرد منفعلانه سلبریتی ها در دوران کرونا/۸

ارجمند: مسئولان و متولیان دستگاه های فرهنگی و هنری باید در بحران کرونا فریادرس هنرمندان بیکار و خانه نشین باشند

داریوش ارجمند در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های ورزشی

سینماپرس: داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص عملکرد منفعلانه سلبریتی های سینمای ایران در دوران کرونا گفت: نه تنها هنرمندان پردرآمد که وظیفه آحاد افراد جامعه کمک به هم نوعان خود در شرایط بحرانی است به خصوص مسئولان و متولیان دستگاه های فرهنگی و هنری باید در بحران کرونا فریادرس هنرمندان بیکار و خانه نشین باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «راه آبی ابریشم» و «ازدواج به سبک ایرانی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در حدیثی می فرمایند؛ «کُلُّکُمْ رَاعٍ وَکُلُّکُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِیَّتِهِ»؛ از این حدیث می توان این گونه برداشت کرد که تمام شما مسلمانان به منزله حافظ و نگهبان و شبان دیگران هستید و تمام شما نسبت به تمام خودتان مسئولید!؛ ما اگر این حدیث را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم قطعاً بسیاری از مشکلات اطرافیان مان در جامعه برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: این وظیفه هر انسانی است که در مواقع بحرانی و حساس به فریاد افرادی برسد که جزو اقشار ضعیف تر محسوب می شوند و تا یاری و مدد و خیررسانی دیگران نباشد نمی توانند روزگارشان را سپری کنند.

این بازیگر پیشکسوت در پاسخ به این سوأل که چرا تاکنون دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و هنری به ویژه نهادهای صنفی همچون خانه سینما و یا سلبریتی های پردرآمد به فریاد هنرمندان بی پناه، بیکار و خانه نشین و مستضعف نرسیده اند اظهار داشت: این سوألات را باید خود آقایان مدیر و مسئول در این نهادها پاسخ دهند. آن ها باید بدانند در قبال هنرمندان و افکار عمومی جامعه باید پاسخگوی رفتار و اعمال باشند. آن ها باید بدانند وظیفه شان حفظ شأن هنرمندان و ارتقای سطح زندگی این افراد است و من امیدوارم بتوانیم شاهد چنین رویکردی از سوی مدیران و مسئولان باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.