چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

علیرضا داودنژاد:

چاره رونق‌یابی تولید فیلمنامه، رونق تولید فیلم است

علیرضا داوودنژاد در مراسم تشییع پیکر مرحوم «حبیب کاوش»

سینماپرس: کارگردان فیلم‌های «نیاز» و «مرهم» درباره طرح‌های حمایتی از فیلمنامه‌نویسان نوشت: اینگونه اقدامات فارابی و نهادهای مدیریتی و صنفی سینما می‌تواند در تخفیف سختی‌ها و رنجی که نیروی انسانی شاغل در سینما به آن گرفتارند، موثر باشد.

به گزارش سینماپرس، علیرضا داودنژاد تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما در یادداشتی نوشت: چاره رونق‌یابی تولید فیلمنامه، رونق تولید فیلم است. رونق تولید هم در گرو امنیت بازار عرضه و نمایش است.

داودنژاد در ادامه نوشت: البته در شرایطی نظیر شرایط سینمای ما که عمده‌ترین بازار عرضه آن بازار نمایش خانگی‌ست و این بازار هم عمدتا در اختیار بازار سیاه و تکثیر قاچاق و نمایش‌های غیر قانونی قرار گرفته و تنها بازار نمایش نسبتا نظارت‌پذیر آن، سالن‌های سینما و عمدتا در انحصار آثار کلیشه‌ای است - که آن هم با کرونا فعلا تعطیل ‌و تخته شده است- چاره کار برای تخفیف آثار بیکاری و کسادی و ورشکستگی و فقر همین است که با اینگونه بهانه‌ها، پولی تزریق شود و کمکی به حال نیروی انسانی گرفتار در سرابی باشد که از چاره اندیشی‌های کارساز محروم مانده‌اند و اینک گرفتار در تنگنای بی‌کاری و بی‌پولی آماده همه‌گونه سفارش‌پذیری هستند؛ اگرچه به تولید فیلمنامه‌هایی که می‌نویسند امید چندانی نداشته باشند.

در ادامه یادداشت داودنژاد آمده است: به هر حال در شرایطی که سینمای ما به آن مبتلاست، این گونه اقدامات فارابی و نهادهای مدیریتی و صنفی سینما می‌تواند در تخفیف سختی‌ها و رنجی که نیروی انسانی شاغل در سینما به آن گرفتارند، موثر باشد و این به خودی خود، مثبت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.