سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸

توسط دبیرخانه سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی صورت گرفت؛

اعلام نتایج داوری سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی

سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی

سینماپرس: دبیرخانه سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی، منتخبان مرحله اول داوری ایده‌های رسیده به این دبیرخانه را معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، مربیان (منتوران) سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی در نشستی حضوری به بررسی و انتخاب ایده‌های متناسب با معیارهای این رویداد در مرحله اول غربالگری ایده‌ها پرداختند.
این جلسه با حضور محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های ‌رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آیدین مهدی‌زاده دبیر سومین رویداد ملی ایده‌آزاد و دیگر مربیان این رویداد برگزار شد.
مهدی‌زاده در این جلسه به افزایش ۳۰ درصدی ایده‌های ثبت‌شده در سامانه دریافت ایده رویداد در مقایسه با رویداد قبلی اشاره کرد و تعداد ایده‌های بارگذاری شده را بیش از ۱۶۰ طرح و ایده اعلام کرد. وی همچنین گفت در این دوره رویداد ۶۰درصد ایده‌پردازان خانم‌ها و ۴۰ درصد آقایان بوده‌اند.
او از کیفیت ایدههای رسیده به دبیرخانه در مقایسه با دوره‌های قبلی ابراز خوشحالی کرد و افزود: بسیاری از ایده‌های بررسی شده و مورد تأیید مربیان در صورت اصلاح و گذراندن دوره‌های آموزشی در ادامه فرایند رویداد، پتانسیل بالا برای تولید انبوه و عرضه در بازار دارند.


دبیر سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی توضیح داد: نیمی از ایده‌های ارسال شده در گروه «بازی‌های رومیزی» است که این نکته نشان‌دهنده رشد و محبوبیت این دسته از سرگرمی‌ها بین مخاطبان و طراحان است و توجه به این نکته در تدوین چشم‌انداز طراحی و تولید سرگرمی‌ها قابل تأمل است.
مهدی‌زاده اعلام کرد بیشترین ایده‌های رسیده به دبیرخانه در گروه‌های «فکری» و «حرکتی و مهارتی» است. وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت طراحی و تولید محصولات در گروه «حرکتی و مهارتی» و کم تعداد بودن این گروه از ایده‌ها در دوره‌های گذشته، در سومین دوره این رویداد توجه ویژه‌ای به این بخش وجود دارد و تعداد و کیفیت ایده‌های رسیده در این گروه نیز بسیار امیدوار کننده است.
در پایان این نشست ایده‌های منتخب در این مرحله از داوری معرفی شدند که در مجموع در بخش «بازی‌های رومیزی» ۵۱ ایده از ۴۴ ایده‌پرداز به مرحله بعد رویداد راه پیدا کردند. پنج ایده‌پرداز در این بخش از بین منتخبان دوره قبل رویداد بوده و بدون استفاده از فرایند منتورینگ ایده‌های خود را تکمیل کرده و برای مرحله بعدی داوری آماده خواهند شد.
همچنین در بخش اسباب‌بازی نیز ۳۳ ایده از ۲۹ ایده‌پرداز مورد تأیید مربیان رویداد قرار گرفت. در این بخش نیز دو ایده‌پرداز از بین منتخبان دوره قبل رویداد، بدون استفاده از فرایند منتورینگ، ایده‌های خود را می‌توانند تکمیل کرده و در مرحله دوم داوری شرکت کنند.
یادآوری می‌شود در سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب‌بازی ۲۵‌درصد کل ایده‌پردازان کودک و نوجوان بوده که از این تعداد ۱۳ ایده‌پرداز به مرحله بعد راه پیدا کردند.
اسامی افراد منتخب در این مرحله در سایت رویداد ایده آزاد اسباب‌بازی ideaazad.ir و در صفحه مجازی این رویداد  irantoyfestival@ اعلام شده است.

جدول نتایج مرحله اول غربالگری ایده‌آزاد در بخش اسباب‌بازی‌ها

جدول نتایج مرحله اول غربالگری ایده‌آزاد در بخش بازی‌های رومیزی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.