چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

مدیرگروه اقتصادشبکه یک توضیح‌داد؛

ماجرای برخورد حاشیه‌ساز مجری تلویزیون با یک کارآفرین چه بود؟

آرم شبکه یک سیما*

سید امیر سیاح مدیرگروه اقتصاد شبکه یک سیما در واکنش به انتقادات مطرح‌شده در فضای مجازی نسبت به بریده فیلم برخورد مجری این شبکه با یک کارآفرین، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، شبکه یک برنامه‌ای با عنوان «جشنواره کارآفرینی» دارد که همانطور که از نامش پیداست به کارآفرینی و مسائل مرتبط با تولید و کسب و کار می‌پردازد. به تازگی اما فیلمی کوتاه از این برنامه در فضای مجازی منتشر شد که کیاداوود اسفندیاری مجری برنامه به چالش با شرکت‌کننده برنامه که کسب و کارش در حوزه تولید دستگاه تلفن همراه بود، می‌پرداخت. فیلم به گونه‌ای است که اسفندیاری دائم در سوال و جواب‌های کوتاه از مهمان می‌خواهد عددهایی مرتبط با تولید، سودآوری و… را بگوید و به نوعی بدون زمان دادن به او تلاش در اثبات شکست این کارآفرین در کارش دارد.

سیدامیر سیاح مدیر گروه اقتصاد شبکه یک سیما و همچنین مسئول برنامه جشنواره کارآفرینی درباره این ویدئوی کوتاه یادداشتی نوشته که برای انتشار در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

متن این یادداشت با عنوان «توضیح درباره فیلم تقطیع شده برنامه جشنواره کارآفرینی» را در زیر می‌خوانید:

برنامه جشنواره کارآفرینی هر ماه ۴۰ کارآفرین و فرصت تولیدی را به طور رایگان به مردم معرفی کرده و از بینندگان تلویزیون دعوت می‌کند نقدینگی خود را به جای فعالیت‌های سوداگرانه ای چون بازار سکه و دلار، در کسب و کارهای نوپا و مولد سرمایه گذاری کنند. با کمک این برنامه صدها واحد تولیدی توانستند سرمایه گذار، شریک تجاری یا نمایندگی فروش جذب کرده و برخی حتی از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند.

در مجموع این سال‌ها نزدیک به ۲ هزار کارآفرین مهمان برنامه بودند. تیم تهیه و تولید ماموریت دارند طی فرآیندی حرفه‌ای، بی تعارف و شفاف از کارآفرینان خواهان سرمایه گذاری مردمی، پرسش‌هایی درباره سود و زیان مطرح کنند تا بینندگان دچار اشتباه و خطا در سرمایه گذاری نشوند.

قطعاً لازم است گروه برنامه ساز و مجری در نقش وکیل مدافع مردمی که خواهان سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا هستند، سود و زیان کار را مشخص کنند و از فعالیت‌های تولیدی معرفی شده، چهره سود آور کاذب و غیرواقعی ارائه ندهند. البته در کنار شفافیت مهمان، سعه‌صدر و متانت مجری از الزامات اجرای برنامه است و وی موظف است شئون مهمان را در آداب گفتگوی تلویزیونی رعایت کند.

اخیراً فیلمی تقطیع شده از یک قسمت در فضای مجازی منتشر شد که ناراحت کننده و محل پوزش است، اما با توجه به رسالت برنامه برای ایجاد شفافیت مالی برای مردم و متقاضیان سرمایه گذاری، در برنامه مذکور تلاش شده از تبلیغ کاذب برای هدر رفت سرمایه مردم پیشگیری شود.

اگر مخاطبان عزیز همه برنامه جشنواره کارآفرینی را ببینند، شاهد خواهند بود که صدها کارآفرین واقعی و صادق در این برنامه حاضر شده و بابت پیدا کردن سرمایه‌گذار یا مشتری با حال خوب از برنامه خارج شدند و چهره آنان به عنوان قهرمانان تولید بر قاب شبکه ملی نقش بسته است. به عرق جبین کارآفرینان واقعی ایران می‌بالیم و در راه خدمت به اقتصاد کشور ثابت قدم و متعهد هستیم. تمام تجربه و هنر برنامه سازان اقتصادی تلویزیون را چون فرشی در زیر گام‌های استوار قهرمانان اقتصادی کشور می‌دانیم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.