چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰

به کارگردانی سیدمحسن میرحسینی؛

«زندگی آنسوی دیوار» به شبکه مستند می رود

مستند «زندگی آنسوی دیوار»

سینماپرس: مستند داستانی «زندگی آنسوی دیوار» تازه‌ترین محصول خانه هنری رسانه‌ای دیما با روایت زندگی دختری که عاشق کتاب خواندن است، عرضه اینترنتی شد.

به گزارش سینماپرس، «زندگی آنسوی دیوار» در مورد دختر نوجوانی است به نام مریم که عاشق کتاب و کتابخوانی است اما خانواده و اولیای مدرسه با این کار مخالف هستند و سعی دارند او را از هرچه دوست دارد و دنیای خیال انگیز کتاب دور کنند او و هم سن هایش بین خود و بزرگترها دیوارهای خالی می چینند و خودشان در پشت دیوارها، غرق دنیای خیال انگیز خود و کتاب ها می شوند.

این مستند روایت تلاش دختری است که در مسیر رسیدن به «آنچه هست»، «آنچه باید باشد» را کنار می زند و قرار است از چهارشنبه ۱۸ تیر به صورت همزمان در سایت‌های نمایش آنلاین فیلم نظیر فیلیمو، عمار و فیلمگردی دسترس علاقه‌مندان به سینمای مستند قرار گرفته است.

این مستند از کودکی شخصیت اصلی فیلم به نام مریم آغاز می‌شود و به روند ایجاد علاقه به مطالعه کتاب در او پرداخته می‌شود. مریم از پنج سالگی شیفته تصاویر کتاب‌هایی که خواهرش می خواند شده و دنیایی فانتزی را با نقاشی‌های خواهرش برای خود می‌سازد و در خیال‌پردازی های کودکانه‌اش غرق می شود. حالا دیگر زندگی او پر است از داستان‌هایی که در ذهنش می‌بافد و با آنها راه می رود، غذا می خورد و می خوابد. از همان روزهای اول ورود به مدرسه و آموختن الفبای فارسی کتاب خواندن را آغاز کرده و در دنیای کتاب ها غرق می شود. کتاب هایی که بعضا برای سنش سنگین است اما برای فهم مریم نه!

علاوه بر عرضه اینترنتی مستند داستانی «زندگی آنسوی دیوار» این مستند روزهای چهارشنبه ۱۸ تیر ساعت ۱۳:۱۵ از شبکه امید، ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه یک و پنجشنبه ۱۹ تیر ساعت از شبکه مستند سیما روی آنتن خواهد رفت.

مستند داستانی «زندگی آنسوی دیوار» به کارگردانی سیدمحسن میرحسینی و تهیه‌کنندگی مهدیه سادات محور تهیه‌شده در خانه هنری رسانه‌ای دیما و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.