چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

به همت گروه مستند روایت فتح؛

«سنگربانان وطن» به پخش رسید

کرونا

سینماپرس: محمد رفیعی کارگردان مستند «سنگربانان وطن» گفت: حضور در شرایطی که هر لحظه اش امکان ابتلا به ویروس کرونا را دارد استرس زاست و این استرس گاهاً در مراحل تولید، روند کار را سخت میکند.

به گزارش سینماپرس، مستند «سنگربانان وطن» کاری از گروه مستند روایت فتح، روایتی است از نیروهای که حتی شاید تا به حال‌گذرشان به تهران هم نیافتاده ولی بعلت وضعیت قرمز و آمار بالای مبتلایان کمک های خود را ارسال کرده و موجبات همدلی با کادر درمان را فراهم‌کردند.

محمد رفیعی کارگردان مستند «سنگربانان وطن» گفت: هر مستندساز دغدغه حضور در شرایط بحرانی و ثبت حماسه ها، از خود گذشتگی ها و بازخوردهای مربوط به شرایط و موقعیت های حساس زمان خود را دارد با وجود این پاندمی و درگیری تمام مردم با ویروس کرونا، نمی توان بی تفاوت از تلاش بی وقفه و ازخودگذشتگی کادر درمان گذشت.

وی افزود: حضور نیروهای جهادی در غالب نیروهای خدماتی برای بیمارانی که به علت وخامت حالشان اجازه داشتن همراه را ندارند نقطه قوتی بود. و برای ما فرصتی تا از این گذشت و همدلی در کنار کادر درمانی که با وجود آگاهی به سختی ها، مشقت ها و تمام آسیب های پیش رو با جان و دل به خدمت رسانی به مردم و جنگ در برابر این ویروس تمام قد ایستادن تصاویری در غالب مستند با روایت از خودگذشتگی ها ثبت کنیم تا برای آیندگان و بازماندگان از این نبرد به یادگار ‌بماند.

روایتی متفاوت از جهاد کادر درمانی در مبارزه با کرونا

وی در ارتباط با شرایط ساخت این مستند گفت: حضور در شرایطی که هر لحظه اش امکان ابتلا به ویروس کرونا را دارد استرس زاست و این استرس گاهاً در مراحل تولید، روند کار  را سخت میکند و ما با توجه به تجربه های قبلی که در این زمینه داشتیم به ناچار باید گروه تولید را به حداقل نفرات می رساندیم و همین امر سختی کار و مشقت آن را بیشتر می کرد.

کارگردان مستند «سنگربانان وطن» افزود: قبل تر نیز برای تولید مستند «همه برای هم» و مستند «وضعیت قرمز» این شرایط را تجربه کرده بودیم همین امر در کنترل و مدیریت گروه تولید کمک‌ شایانی به ما کرد به هر حال مستندسازان در شرایط بحرانی در خط اول و سر ستون حوادث و اتفاقات بوده اند و خواهند بود.

رفیعی با اشاره به اینکه مستند سنگربانان در اوایل سال ۹۹ به پیشنهاد گروه مستند روایت فتح تهیه و تولید شد، گفت: داستان سنگربانان وطن روایتی از طلاب جهادی است که به صورت داوطلبانه برای انجام ‌امور خدماتی به کادر درمان اضافه شده اند و  پابه پای آنان در حال نبرد با این ویروس هستند.

مستند «سنگربانان وطن» به کارگردانی محمد رفیعی و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح روز پنجشنبه ۱۹ تیر حدود ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه یک سیما پخش میشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.