چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

رئیس مرکز سیمای استان‌ها خبر داد:

«قطب‌الدین صادقی» به «سنجرخان» می رود/ «شهید شهریاری» سال دیگر به تلویزیون می آید

مستند میراث مجید، چهارمین سالگرد شهادت دکتر شهریاری

رئیس مرکز سیمای استان‌ها از شروع سریال تلویزیونی شهید شهریاری در تابستان، "سنجرخان" با بازیگران استانی و ملی قبل از مهرماه و پیش تولید و نگارش "جلال ۲" خبر داد و درباره بسته شدن پرونده سریال "میانبر" توضیحاتی داد.

به گزارش سینماپرس، سریال تلویزیونی درباره زندگی شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای در زنجان ساخته می‌شود. رئیس مرکز سیمای استان‌ها درباره شروع پیش‌تولید و تولید این مجموعه تلویزیونی به تسنیم  گفت: این روزها پیش‌تولید سریال شهید شهریاری در زنجان آغاز شده و مشغول انتخاب بازیگر و تمهیدات لازم برای لوکیشن‌های سریال‌اند. تمام پروژه در زنجان جلوی دوربین می‌رود به جز محیط ‌های مربوط به حضور شهید در نیروگاه هسته‌ای. پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌ها بر این است که بتوانیم در تابستان کلید بزنیم و سال آینده بهار و تابستان از شبکه‌های سراسری پخش شود.

تلویزیون، سریال ایرانی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه یک، شبکه پنج | شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران، بازیگران سینما و تلویزیون ایران،

شروع سریال شهید شهریاری پُربازیگر

وی در خصوص شبکه‌ای که قرار است سریال شهید شهریاری را پخش کند و ترکیب بازیگران،  افزود: با شبکه‌ خاصی صحبت نکرده‌ایم اما قاعدتاً یکی از شبکه‌های یک و یا سه سیما پخش خواهد کرد. ترکیبی از بازیگران شناخته‌شده و بومی در این سریال حضور خواهند داشت. کسی که بتواند ایفای نقش کند حتی‌المقدور استانی باشد مطلوب ما است. برخی از سریال‌ها را بازیگر مطرح می‌آورم بیننده ارتباط برقرار کند و برخی از سریال‌ها چهره‌های کمتر شناخته شده که این شخصیت‌ها و توانمندی‌ها و استعدادهایشان دیده شود. خودمان را در این پروتکل‌های خاص محدود نمی‌کنیم و بنابر قصه و شخصیت‌ها کارها را جلو می‌بریم.  

* تهیه‌کننده سریال اعلام کرده که ۱۰ روز است پیش‌تولید را آغاز کرده‌اند و سعی‌شان بر این است اوایل شهریورماه کار را کلید بزنند. گروه این مجموعه تلویزیونی مثل دیگر کارها با مشکل کرونا مواجه شده‌اند. نگارش سریال ۳۰ قسمتی شهید شهریاری سال گذشته به پایان رسیده و البته به قولِ تهیه‌کننده، نام این سریال موقت "شهید شهریاری" است و تا چند روز آینده اسم قطعی کار انتخاب می‌شود. داستان از یکسال قبل تا روز شهادت این دانشمند هسته‌ای به تصویر کشیده می‌شود. همچنین گریزی به اتفاقات حوزه هسته‌ای در چند سال بعد از شهادت دارد. هنوز برای انتخاب بازیگر به قطعیت نرسیده‌اند اما پروژه پربازیگری خواهد بود. کارگردان این سریال تلویزیونی حسین تبریزی، تهیه‌کننده مصطفی علمی‌فرد، نویسنده حسن عطارها و فاطمه حیدری است و با مشارکت سازمان انرژی اتمی و استانداری زنجان تولید می‌شود.   

تلویزیون، سریال ایرانی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه یک، شبکه پنج | شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران، بازیگران سینما و تلویزیون ایران،                                                          

قطب‌الدین صادقی یکی از بازیگران احتمالی "سنجرخان"

سنجرخان این روزها در حال دوخت و دوز و ساخت و ساز لوکیشن‌ها است که کار را قبل از پاییز بتواند آغاز کند. خبری که چندی پیش تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم  داده بود.   "این سریال تلویزیونی در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای طراحی شده و سه تا چهار ماه پیش‌تولید آن طول خواهد کشید. ان‌شاءالله بتوانیم از پاییز مراحل تولید را آغاز کنیم؛ چرا که هم زمستان و بهار داریم و طوری طراحی کرده‌ایم که بر اساس تقویم پیش برویم و مشکلی پیش نیاید بهار ۱۴۰۰ کار تمام شود. " 

رئیس مرکز سیمای استان‌ها درباره آخرین وضعیت "سنجرخان" و انتخاب بازیگران سریال، گفت: تیم حرفه‌ای مشغول کارند تا مقدمات کار را فراهم کنند به لطف خدا اواخر تابستان قبل از شروع پاییز، کار کلید بخورد. پیش‌بینی‌مان این است قبل از پایان سال تصویربرداری تمام شود. قطب‌الدین صادقی هم ناظر کیفی پروژه است و هم از بازیگران سریال؛ چون قراردادها نهایی نشده و جلوی دوربین نرفته‌اند فعلاً نام بازیگران را نمی‌آوریم. حتماً بهترین بازیگران استانی و ملی را به کار می‌بریم، چون پروژه ارزشمندی است و بعد از سه، چهار سال تلاش مرحوم ضیاءالدین دری و حالا با کارگردانی مثل محمدحسین لطیفی کار کلید می‌خورد.  

* سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم، در زمانی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشارهای زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها شد.

تاریخ این مرز و بوم به ویژه در دو سده اخیر، مملو از حوادث ریز و درشت و تلخ و شیرین است که بیشتر آنها با مبارزات ملی و منطقه‌ای، علیه استبداد و استعمار عجین شده، مبارزاتی که معیار و محک روحیه آزادی‌خواهی و آزادگی مردم ایران بوده و دستاوردهای فراوانی داشته است. مقابله با زیاده‌خواهی‌های بیگانگان و مبارزه مسلحانه با عوامل خارجی و مزدوران داخلی آنها، بخش مهمی از این مبارزات را تشکیل می‌دهند و در این بین، چهره‌های شاخصی وجود داشته‌اند که رهبری خیزش‌های مردمی بر عهده آنها بوده است، شخصیت‌هایی همچون سنجرخان وزیری که حالا دستمایه تولید سریالی با همین عنوان شده است.

تلویزیون، سریال ایرانی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه یک، شبکه پنج | شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران، بازیگران سینما و تلویزیون ایران،

"جلال ۲" به مرحله پیش‌تولید رسید

این روزها سریال دیگر معاونت استان‌های صداوسیما که فصل اول آن در ایام دهه فجر روی آنتن شبکه یک سیما رفت با تهیه‌کننده جدید و کارگردانی حسن نجفی، فصل دوم آن در حال نگارش و پیش‌تولید است. رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اعلام این خبر گفت: عوامل کار مشخص شده‌اند اما بازیگران هنوز نهایی نشده‌اند. نگارش شروع شده تا با قصه‌های جدید یک بار دیگر "جلال" را روی آنتن داشته باشیم.   سریال "جلال" در فصل نخست با بازیگرانی همچون عمار تفتی، حمیرا ریاضی، هادی افتخارزاده، رضا آبی‌پاک و... از شبکه یک سیما پخش شد.  

تلویزیون، سریال ایرانی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه یک، شبکه پنج | شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران، بازیگران سینما و تلویزیون ایران،

پرونده "میانبر" بسته شد

سریال "میانبر" این شب‌ها از شبکه شما پخش می‌شود و قرار است در شبکه آی‌فیلم و یا تماشا ۶۷ قسمت ساخته شده روی آنتن بروند. سریالی که در دوران کرونایی جلوی دوربین رفت و دو فصل ساخته شد. بعد از چند قسمت پخش شده در فصل دوم، جایش را با سریال "پدر پسری" در شبکه پنج سیما عوض کرد. رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به اینکه پرونده "میانبر" بسته شد، ‌ تأکید کرد: فصل اول و دوم تمام شد و این شب‌ها به عنوان سریال طنز تابستانی شبکه شما در حال پخش است. شبکه آی‌فیلم به زودی "میانبر" یک و دو را پخش خواهند کرد؛ احتمال دارد این اتفاق بعد از محرم و صفر بیفتد. شبکه تماشا هم طالب پخش این سریال است و فکر می‌کنم یکی از این دو شبکه "میانبر" را از اول تا قسمت ۶۷ پخش کند. اما پرونده "میانبر" در همین فصل بسته شد و ان‌شاءالله این گروه کاری با شکل و شمایل جدید خواهند ساخت.  

* "میانبر" به تهیه‌کنندگی محمد صالحیان را یزدان فتوحی کارگردانی کرده است.   غلامرضا نیکخواه، رضا شفیعی‌جم، بهنوش بختیاری، محمود جعفری، شهین تسلیمی، آرش نوذری، بهراد خرازی، مرضیه صدرایی، حمید نیک‌نبرد، سالار کریمخانی، فاطمه مرتاضی، جابر وثوق، وحید اسمی‌خانی، وحید چنانی، مرتضی علی‌آبادی، حنانه احدی، ترگل جعفری، ریحانه سرلک، شاهکار صالحیان گروه بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند. "میانبر" مضمونی اجتماعی و کمدی دارد و محوریت داستانش درباره ساکنین یک آپارتمان و اتفاقات شیرین درباره آنان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.