یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴

در شبکه پرس تی وی؛

«برجام» پنج سال پس از امضا سوژه «ایران امروز» شد

شبکه پرس تی وی

سینماپرس: برنامه این هفته «ایران امروز» در شبکه پرس تی وی به مناسبت پنجمین سالگرد برجام به نقد و بررسی روند امضای این توافق می پردازد.

به گزارش سینماپرس، برنامه «ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی، اقدامات مدعیان احترام به قانون و پیمان‌های بین‌المللی در آمریکا و کنگره این کشور در راستای اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های خلاف نص صریح برجام بلافاصله پس از امضای این توافقنامه را مورد بحث و گفتگو قرار می‌دهد.

در این برنامه برخی از این اقدامات از جمله تلاش آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آنها در راستای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران پیش و پس از برجام، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و ارسال بدافزارهایی به قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

این برنامه همچنین با اشاره به انفجار اخیر در تاسیسات نطنز و بررسی علل احتمالی آن به واکاوی راهکارهای ایران برای فشار بیشتر بر غرب در جهت پای بندی آنها به وعده‌های خود پرداخته و نقش آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در جریان اجرای این توافق را بررسی می‌کند.

سوءاستفاده قدرت‌های بزرگ از آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای برای جلوگیری از امضای NPT توسط اسرائیل و تسهیل دستیابی این رژیم به تولید انبوه سلاح هسته‌ای و نگاهی به فتوای رهبری مبنی بر حرمت ساخت بمب اتمی و تاکید ایران برای دستیابی به انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز نظیر تولید برق و کاربردهای پزشکی و علمی از دیگر محورهای مهم مورد بحث در این برنامه به شمار می‌رود.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت ۱ بامداد چهارشنبه ۲۵ تیر از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات ۶، ۱۳ و ۱۸ و پنجشنبه در ۲ نوبت در ساعات ۸ و ۲۱ و جمعه ساعت ۱۷ روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.