سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰

هادی مرزبان:

می‌توانم کاری کنم شب‌هایی که تله تئاترها پخش می‌شود، خیابان‌ها خلوت شود و مردم پای تلویزیون بنشینند

هادی مرزبان در مراسم دیدار «علی جنتی » وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان

سینماپرس: هادی مرزبان کارگردان باسابقه تئاتر ایران درباره پیشنهادش برای احیای تله‌تئاتر در شرایط تعطیلی سالن‌های اجرا در بحران کرونا و نیز آمادگی برای ضبط نمایش «دکتر نون» توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سینماپرس، هادی مرزبان کارگردان باسابقه تئاتر درباره پیشنهادی که برای تبدیل نمایش «دکتر نون» به تله تئاتر مطرح کرده است به مهر گفت: اجرای نمایش «دکتر نون» برای من تبدیل به قصه هزار و یک شب شده است و بیش از ۱۲ سال است که به دنبال اجرای عمومی آن هستم اما هربار با مشکلی روبرو می‌شوم. متاسفانه بعد از مدت‌ها قرار بود سال گذشته این اثر نمایشی با بازی رضا کیانیان در نقش دکتر نون در تالار وحدت به صحنه برود که باز هم بلای آسمانی کرونا مانع از اجرای کار شد.

وی ادامه داد: در نشستی که با آقای آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی داشتم پیشنهادی مطرح کردم مبنی بر اینکه مذاکراتی با صداوسیما برای تولید تله تئاتر مطرح شود چون به هر حال فعلاً شرایط این است و باید آن را بپذیریم. این روزها که به دلیل بحران کرونا تماشاگران ترجیح می‌دهند به سالن‌های تئاتری نیایند پس بهتر است که به سمت تولید تله تئاتر برویم. البته من همیشه اعتقاد داشتم که تئاتر یک مراسم است و حتی تماشاگری که به دیدن یک نمایش می‌نشیند هم در یک مراسم شرکت می‌کند چون قرار است یک زندگی فرضی را بپذیرد و در بازی شرکت داشته باشد اما الان که وضعیت به این شکل است تا زمانی که خطر رفع شود می‌توانیم به تولید تله تئاتر رو بیاوریم.

بچه‌های تئاتر برای این هنر کیسه ندوخته‌اند وگرنه وضعیتشان این نبود از همین رو امیدوارم در این شرایط این پیشنهاد عملی شود چون به عنوان نمونه منِ نوعی اگر توانش را داشته باشم می‌توانم کاری کنم شب‌هایی که تله تئاترها پخش می‌شود، خیابان‌ها خلوت شود کارگردان «شب روی سنگفرش خیس» درباره به نتیجه رسیدن پیشنهادی که مطرح کرده است، بیان کرد: خوشبختانه به نظر می‌رسد قرار است اتفاقاتی در این زمینه بیفتد چون زمزمه‌هایی در این راستا شنیده‌ام که امیدوارم هرچه زودتر عملی شود. حتی تولید و پخش هفته‌ای یک دو تله تئاتر می‌تواند به هنرمندان و علاقه‌مندان هنرهای نمایشی کمک کند. شبکه ۴ در دهه ۸۰ متولی این جریان بود و الان هم می‌تواند این طرح را پوشش دهد.

مرزبان یادآور شد: در حال حاضر خود من ۴ نمایش آماده برای ضبط دارم که اولینش همین نمایش «دکتر نون» است. بچه‌های تئاتر برای این هنر کیسه ندوخته‌اند وگرنه وضعیتشان این نبود از همین رو امیدوارم در این شرایط این پیشنهاد عملی شود چون به عنوان نمونه منِ نوعی اگر توانش را داشته باشم می‌توانم کاری کنم شب‌هایی که تله تئاترها پخش می‌شود، خیابان‌ها خلوت شود و مردم پای تلویزیون بنشینند. فکر می‌کنم بچه‌های تئاتر این قدرت را دارند و امیدوارم که این طرح هرچه زودتر عملی شود.

مرزبان در پایان صحبت‌هایش درباره برنامه‌ریزی برای اجرای آثار دیگرش بیان کرد: اجرای نمایش «دکتر نون» نیازمند سالنی بزرگ، حضور حداکثری مخاطبان و فراهم بودن شرایط و امکانات است وگرنه بازیگران من آماده اجرا هستند به همین دلیل اگر وضعیت در آینده‌ای نزدیک مناسب‌تر شود این آمادگی را دارم که آثار دیگرم را در سالن‌هایی دیگر به صحنه ببرم اما ترجیحم این است که در این شرایط «دکتر نون» تبدیل به تله تئاتر شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.