شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

در اثر ابتلا به کرونا

خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینما درگذشت

خسرو سینایی

سینماپرس: خسرو سینایی، کارگردان پیشکسوت سینما بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش سینماپرس؛ فرح اصولی، همسر این هنرمند با تایید این خبر در گفتگو با  یکی از خبرگزاری ها عنوان کرد: عصر امروز (شنبه،  ۱۱ مردادماه) خسرو سینایی در بیمارستان از دنیا رفت.

خسرو سینایی به علت عفونت ریه و مبتلا شدن به کرونا در بیمارستان امیراعلم بستری بود.  سینایی حدود یک ماه قبل نیز برای یک عمل جراحی در بیمارستان بیستری بود و بعد از مدتی مرخص شد.

این کارگردان و مستندساز سینمای ایران فیلم‌های متعددی ساخته که در این میان می توان به جزیره رنگین، کویر خون، مثل یک قصه، گفت‌وگو با سایه،  مرثیه گمشده، عروس آتش و هیولای درون از دیگر آثار این فیلمساز هستند.

خبرگزاری سینماپرس درگذشت این هنرمند را به خانواده او و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

همچنین در پی درگذشت خسرو سینایی کارگردان و مستندساز سینمای ایران، پیام‌های تسلیتی از سوی افراد و مراکز مختلف سینمایی صادر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت.

در پیام سیدعباس صالحی در پی درگذشت خسرو سینایی آمده است:

«خبر درگذشت کارگردان  فرهیخته و دوست‌داشتنی سینمای ایران مرحوم خسرو سینایی موجب اندوه و افسوس شد.

 فقدان این سینماگر پیشکسوت و صاحب سبک را به خانواده بزرگ سینما صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته آمرزش و آرامش ابدی  و برای خانواده و بازماندگان محترم  صبر و بردباری آرزومندم.»       

در پیام سیدمحمد طباطبایی حسینی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای ارزشیابی هنرمندان آمده است:

«درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما؛ جناب خسرو سینایی اندوهی مضاعف بر جان هنر نهاد. جانی که هنوز غم درگذشت هنرمندان دیگری را در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بر دل دارد. زنده‌یاد سینایی هنرمندی صاحب اندیشه در عرصه سینما بود و اندیشه‌اش را در ساختار سینما ارائه کرد. او در سینما همواره جانب حقیقت را رعایت و از مسیر پژوهش سعی برای کشف حقیقت و ارائه آن در قالب فیلم تلاش می‌کرد. زنده یاد خسرو سینایی یک سینماگر به معنای کامل کلمه بود چه اینکه در حوزه‌های گوناگون این عرصه دستی بر آتش داشت. او گرچه در غربت جانکاه این روزها با دنیای فانی وداع کرد اما به سمت نور رفت. درگذشت این سینماگر عزیز و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت را به خانواده محترم ایشان و نیز به هنرمندان به ویژه به هنرمندان عرصه سینما تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.»

کارگردانی که کوشید سینما را در خدمت اعتلای انسانی به کار بگیرد

پیام محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری نیز به این شرح است:

«سینمای ایران هنرمندی نجیب و فیلمسازی بزرگ را از دست داد. کارگردانی که همواره کوشید در آثار ارزشمندش سینما را در خدمت اعتلای انسانی و اخلاقی به کار گیرد و زیبایی‌های درون انسان را به تصویر بکشد. داغ فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده محترم ایشان و به جامعه فرهنگی و هنری ایران تسلیت می‌گویم.»

پیام تسلیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

در پیام تسلیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز آمده است: «با نهایت تاسف و تاثر به اطلاع می‌رساند، استاد خسرو سینایی فیلمساز مؤلف سینمای ایران به علت عفونت ریه و مبتلا شدن به ویروس کرونا، ساعتی پیش در بیمارستان امیراعلم تهران جان به جان آفرین سپرد.

مدیرعامل، معاونان، مدیران و کارکنان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم سینایی و جامعه سینمای فرهنگی و مستند ایران تسلیت گفته، برای روح بلند آن سفرکرده غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.