دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

از سوی انتشارات کانون صورت گرفت؛

بازنشر «قصه‌های سَر و تَه» محمدرضا شمس

قصه‌های سَر و تَه

سینماپرس: «قصه‌های سَر و تَه» نوشته محمدرضا شمس، ۱۴ داستان آشنا و قدیمی کوتاه است که از سوی کانون پرورش فکری وارد بازار کتاب شده است.

به گزارش سینماپرس، قصه‌های‌ تخیلی در این کتاب به صورت اشتباه، سَر و تَه و آهنگین، نوشته شده است تا حس خیال‌پردازی کودکان هنگام مطالعه تقویت شود.

در این اثر داستان‌هایی مانند «خاله قابلمه»، «آینه پری»، «درخت غرغرو»، «به دنبال ماه پیشونی»، «گرگ و هندوانه»، «جارو»، «زنگوله»، «پسر و گرگ»، « «آلوچه»، «خاله سوسکه»، «سال نو، خانه‌ی نو!»، «لوبیای سَر و تَه»، «کدو قلقله زن» و «فیل اومد آب بخوره» روایت شده است.
بر اساس این خبر، کتاب «قصه‌های سَر و تَه» با تصویرگری الهام کاظمی برای مخاطبان ۴+ (خردسال) آراسته شده است.
قصه «فیل اومد آب بخوره» این طور روایت می‌شود: فیل اومد آب بخوره؛ قورباغه نذاشت. فیل پرسید: «چی شده: چه‌طور شده؟ چرا نمی‌ذاری آب بخورم؟»/ قورباغه گفت: «مگه نمی‌بینی چشمه غمگینه؟»/ فیل پرسید: «چرا غمگینه؟»/ ماهی‌ها گفتند: «قُلش گرفته. مگه نمی‌بینی قُل قُل نمی‌کنه.»/ فیل پرسید: «چشمه! چشمه چرا قُلت گرفته؟»/ فیل گفت: «این که غصه نداره، من الان بَرش می‌دارم. اونو برات درش می‌آرم.» و ادامه ماجرا...
این کتاب در ۳۶ صفحه با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۳هزار تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
«قصه‌های سَر و تَه» برای نخستین بار در سال ١٣۹۲ از سوی کانون منتشر شد و اکنون در چاپ سومش با شمارگان ۲هزار و ۵٠٠ نسخه در مجموع به ١۷هزار و ۵٠٠ نسخه رسیده است.

پیش‌تر نیز کتاب‌های دیگری از این نویسنده هم‌چون «تنبل پهلوان»، «تو مادر منی؟»، «طوطی و بقال»، «خواب و پسرک»، «افسانه روباه حیله‌گر»، «یک سبد سیب، لانه‌ای برای دم سیاه»، «ضحاک»، «هشت پا»، «گوساله‌ی لج‌باز» و... در انتشارات کانون به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.