دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

به کارگردانی داود میرباقری؛

بازدید رییس سیمافیلم از پشت صحنه «سلمان فارسی»+ عکس

مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی»

سینماپرس: اولین تصاویر از پشت صحنه فاز جدید سریال «سلمان فارسی» منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، تصویربرداری فاز جدید سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری جمعه ۱۰ مرداد با حضور جواد رمضان‌نژاد رئیس مرکز سیمافیلم و مسئولان استان سمنان در شاهرود از سر گرفته شد.

در این بخش از کار، ادامه سفر سلمان جوان در مسیر دمشق و فراز و فرودهای سفر و درگیر شدن با قبایل تحت سلطه روم و ایران باستان روایت می‌شود و عوامل سریال نزدیک به ۲ ماه، تصویربرداری را در این منطقه ادامه خواهد داد و بازیگرانی مانند فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی و علی دهکردی جلوی دوربین خواهند رفت.

گروه تولید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار را جلوی دوربین می‌برند. به دلیل تعدد افراد در صحنه، در جای جای کمپ آماده شده برای تصویربرداری، وسایل و لوازم مورد نیاز بهداشتی و ضدعفونی قرار داده شده که گروه به سلامت به کار خود ادامه دهد. همچنین از تمهیدات رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حضور مستمر پزشک و کارشناس بهداشت، تب‌سنجی و اکسیژن‌سنجی روزانه از افراد گروه و استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشتی متناسب با دستورالعمل کارشناسان سلامت صورت می‌گیرد.

در این بخش از کار بر مبنای ساخت و سازهای صورت گرفته در چند ماه اخیر و لوکیشن‌های انتخاب شده در استان سمنان، تصویربرداری سریال با بهره‌گیری از جلوه های ویژه (ویژوال افکت) انجام می‌شود. همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا تصویربرداری فصل بیزانس که پیش‌تر قرار بود در ترکیه انجام شود، به مدد همین صنعت ویژال افکت در سمنان انجام می‌شود.

تصویربرداری فاز اول سریال سلمان فارسی زمستان سال گذشته از بخش‌های جنوبی ایران و جزیره قشم آغاز شد و هم‌اکنون در استان سمنان ادامه دارد.

امراله احمدجو کارگردان باسابقه تلویزیون کارگردانی بخش بک‌گراند (پس‌زمینه) را عهده‌دار است تا به لحاظ تصویر، زیبایی‌شناسی افزون‌تری برای مخاطبان این مجموعه در نظر گرفته شود و امکان هدایت بازیگران در تمام بخش‌های تصویر فراهم شود.

پیش‌بینی شده در فصل بندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات پیامبر اسلام روایت شود که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته مجموعه «سلمان فارسی» در ۴۵ قسمت آماده خواهد شد.

سریال «سلمان فارسی» جزو کارهای الف ویژه سیمافیلم به شمار می‌رود.

فرهاد اصلانی نقش تاجری را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی می‌کند همچنین علی دهکردی، چنگیز جلیلوند و محمدرضا هدایتی نیز در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند. در این سریال از تعداد کثیری بازیگر جوان تئاتر در سطح کشور هم برای ایفای نقش استفاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.