چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

روی آنتن شبکه چهار؛

از «ملاقات با آقای مجری» تا «غول» در فیلمخانه این هفته

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: در ادامه اطلاعات کامل این هفته برنامه فیلمخانه شبکه چهار معرفی می شود.

به گزارش سینماپرس، ملاقات با آقای مجری، پیله و پروانه، اتوبوس، تبر، برف شکن، هریت و غول از ۱۸ تا ۲۴ مرداد در فیلم خانه، شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.

در ادامه اطلاعات کامل از فیلم های برنامه «فیلم خانه»، به ترتیب پخش آمده است:   

*سینمایی «ملاقات با آقای مجری» به کارگردانی ماریال هلر محصول ۲۰۱۹ آمریکا است، که روز شنبه ۱۸ مرداد پخش می شود.
 در این فیلم لوید ووگل مأمور می‌شود تا مقاله‌ای درباره‌ی فرد راجرز، مجری تلویزیونی کودکان بنویسد. او که سال ها است، خشم از پدرش را در روحش حمل می کند رفتاری پرخاشگرانه دارد. ملاقات با راجرز که انسانی مهربان و تاثیرگذار است باعث شکل گیری یک دوستی عمیق بین این دو می شود و مشکلات روحی لوید را نیز درمان می کند...
تام هنکس، متیو ریس و کریس کوپر در این فیلم بازی می کنند.

*سینمایی «پیله و پروانه» به کارگردانی جولین شنابل در ژانر حادثه ای محصول ۲۰۰۷ فرانسه است که یکشنبه ۱۹ مرداد پخش می شود.
خلاصه فیلم، ژان-دمینیک بوبی سردبیر مجله محلی است که در ۱۹۹۵ و در سن ۴۳ سالگی بر اثر حمله ای عصبی دچار ضایعه نخاعی شده و تقریبن تمام بدنش فلج می شود. پس از مدتی بینایی اش را تا حدودی بدست می آورد. اما تنها چشم چپش کار می کند. او امیدش را به زندگی از دست داده است. پزشک معالج تلاش می کند به او یک شیوه ارتباطی آموزش دهد تا از طریق پلک زدن با اطرافیان رابطه برقرار کند.   ژآن بوبی با کمک پزشک تشویق می شود تا کتابی در مورد سرنوشت خودش بنویسد.

* «اتوبوس» فیلمی به کارگردانی زنده یاد یدالله صمدی و نویسندگی داریوش فرهنگ (اصل این فیلمنامه در واقع متعلق به محمود دولت آبادی است) ساخته سال ۱۳۶۴ است. این سینمایی خاطره انگیز روز دوشنبه ۲۰ مردادماه پخش می شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «اهالی یک روستا به دو گروه بالادهی و پایین دهی (حیدری و نعمتی) تقسیم شده‌اند. سرکرده نعمتی‌ها نمکزار خود را به کدخدا، که به دشمنی و کینه بین دو گروه دامن می‌زند می‌فروشد و یک اتوبوس مستعمل می‌خرد تا با آن مسافرکشی کند. ورود اتوبوس به روستا کار گاریچی (مسافرکش) حیدری‌ها را کساد می‌کند و اختلاف‌ها بیش تر می‌شود. در این میان کدخدا سرکرده حیدری‌ها را ترغیب می‌کند تا آسیابش را به او ــ کدخدا ــ بفروشد و اتوبوسی بخرد. نزاع  بالا می‌گیرد و...
در این فیلم زنده‌یاد هادی اسلامی، حمید طاعتی، زنده‌یاد مرتضی احمدی، اصغر زمانی، یوسف صمدزاده، محمدقاسم پورستار، زنده‌یاد مهری مهرنیا و خسرو دستگیر به ایفای نقش می‌پردازند.

* «تبر» فیلمی در ژانر درام به کارگردانی کوستا گاوراس است که در سال ۲۰۰۵منتشر شد و سه شنبه ۲۱ مرداد روی آنتن می رود.
خلاصه فیلم: برونو داورت، شیمیدان ۳۹ ساله ای است که پس از ۱۵ سال کار برای یک  کارخانه کاغذ سازی اخراج می شود. پس از گذشت سه سال و از دست دادن سلامتی و فشار بر خانواده و حذف امکانات زندگی هنوز بیکار است و در رقابتی سخت با دیگران باید یکی از فرصت های اندک شغلی را بدست آورد. رزومه های بسیار می فرستد و دوره های متعدد را می گذراند. اما هیچ امیدی نیست و شغلی در رشته او برای او نیست...
خوزه گارسیا وکارین ویار در این فیلم بازی می کنند.

* «برف شکن» به کارگردانی بانگ جوون هوی محصول ۲۰۱۴ کره جنوبی و چک است. این فیلم در ژانر علمی، تخیلی ۲۲ مرداد پخش می شود.
داستان فیلم در مورد قطار برف‌شکنی می‌باشد که در پی رخ‌داد عصر نوین یخبندان در زمین، آخرین بازمانده‌های بشر را در خود جای داده است. برف‌شکن، رضایت عموم را برانگیخت و از لحاظ جلوه‌های بصری و کارگردانی، مورد تحسین گسترده‌ای واقع شد. این فیلم تلاش کرده‌است تا روابط بین طبقات مختلف جامعه و نظام طبقاتی حاکم بر آن را به تصویر بکشد.
کریس اونز، کان هو سون و اد هریس در این فیلم بازی می کنند.

* «هریت» به کارگردانی کیسی لمونز ۲۰۱۹ امریکا و چین می باشد که پنج شنبه ۲۳ مرداد در جشنواره سینمایی شبکه چهار پخش خواهد شد.
فیلم داستان زندگی هریت تابمَن را روایت می کند. برده ای که در سن ۲۹ سالگی از محل سکونت خود به ایالت فیلادلفیا گریخت اما پس از مدتی برای نجات خانواده خود به زادگاهش بازگشت. وی در سفرهای مکرر خود به بیش از ۳۰۰ برده کمک کرد تا به ایالت‌های شمالی فرار کنند و پس از شروع جنگ داخلی آمریکا در سال ۱۸۶۱،   به عنوان اولین زن، فرماندهی یک عملیات نظامی را برعهده گرفت که منجر به آزادی ۷۰۰ برده گردید.
سینتیا اریوو و جنیفر ندلز در این فیلم بازی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.