دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

انفعال مدیران فرهنگی در قبال تولید آثار دینی/۲

شاه حسینی: مدیران به جای شعاردادن کمی عمل‌گرا باشند/ مهندسی فرهنگی در کشور وجود ندارد!

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما همزمان با آغاز با ماه محرم در رابطه با انفعال مدیران فرهنگی در قبال تولید آثار دینی گفت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که ریشه های زندگی مردمش امام حسینی (ع) و انقلابی و اسلامی و انسانی است! ای کاش مسئولان فرهنگی کمی عملکرد امام حسینی (ع) صحیح و درست را از مردم یاد بگیرند.

کارگردان فیلم های سینمایی «پنالتی» و «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مشکل ما وجود مدیرانی است که شعار حمایت از آثار ارزشی و دینی را می دهند اما در نهایت خروجی شان آثار مبتذلی است که به وفور در سینما شاهد آن هستیم؛ مدیران به جای شعاردادن کمی عمل گرا باشند تا شاید از این رهگذر بتوان آثار ارزشمند و ماندگار دینی و مذهبی تولید کرد و به نسل جوان هدیه داد. در جامعه ای که همه افراد راستگو باشند هیچ جا روی در و دیوار از مزیت های راستگویی نمی نویسند و شعار راستگویی نمی دهند! وقتی هرجا هر شعاری داده می شود معلوم است که فرد برخلاف شعار خود عمل می کند!

وی ادامه داد: بنده هر زمان شعاری را از زبان مدیران فرهنگی و سینمایی می شنوم احساس خطر شدیدی می کنم چرا که تجربه ثابت کرده آن ها هر چیز خوبی را که جار می زنند در عمل برعکس آن اتفاق را رقم می زنند.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما در جامعه ای زندگی می کنیم که ریشه های زندگی مردمش امام حسینی (ع) و انقلابی و اسلامی و انسانی است! وقتی ماه محرم از راه می رسد مردم با شور و نشاط به استقبال آن می آیند، حتی همین امسال مردم خودشان علیرغم مسأله کرونا دست از جوشش برنداشته اند. ای کاش مسئولان فرهنگی کمی عملکرد امام حسینی (ع) صحیح و درست را از مردم یاد بگیرند.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه مهندسی فرهنگی در کشور وجود ندارد تصریح کرد: اگر فقط اندکی مهندسی فرهنگی در کشور وجود داشت ما تا این حد شاهد وفور تولید آثار ضد فرهنگی و ضد اخلاقی در سینمای ایران نبودیم. این وظیفه مدیران و سیاست گذاران کلان سینمایی است که ارزش های دفاع مقدس، ارزش های فرهنگی و اخلاقی و دینی، ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی، پرداختن به مضامین ارزشمندی همچون ایثار و از خودگذشتگی، اهمیت خانه و خانواده، اهمیت صرفه جویی و... را در آثار سینمایی به صورت غیرمستقیم به مردم ارائه کنند.

وی متذکر شد: از سوی دیگر سینماگران دغدغه مند و متعهد باید از سوی مدیران فرهنگی و سینمایی حمایت ویژه شوند اما هیچ حمایتی از آن ها رخ نمی دهد و به همین علت است که اگر ما هرزگاهی شاهد تولید یک اثر ارزشمند در سینمای دینی و مذهبی هستیم به صورت جزیره ای و بر اساس دغدغه مندی سازندگان آن است و مدیران فرهنگی در راستای جریان سازی قیام امام حسین (ع) و نهضت بزرگ عاشورا هیچ کاری انجام نداده و نمی دهند.

شاه حسینی ادامه داد: بی شک اگر مدیران فرهنگی که بودجه و امکانات مکفی در اختیار دارند از این جریان سازی نیروهای دغدغه مند و متعهد حمایت نداشته باشند ریشه های حرکت ارزشمند آن ها را خواهند سوزاند.

کارگردان فیلم های سینمایی «غروب شد بیا» و «زیباتر از زندگی» در خاتمه اظهاراتش افزود: برخی مدیران و سیاست گذاران سینمایی و فرهنگی آگاهانه این کارها را انجام نمی دهند و برخی از روی کم دانشی این کار را نمی کنند که در هر صورت هر دو شکل این اتفاق امری مذموم است و بنده امیدوارم به زودی شاهد رویکرد تحولی در این خصوص باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۲۲:۳۶
    0 0
    مهندسی فرهنگی وسینمایی ایران در سطح نازل وفاجعه بار توسط کارمندانی طراحی می شود که بهترین کارشان محاسبه حقوق ومزایای مدیران عاریتی در سینماست و از سیاست سفارشات سیاسی بیرون آمدند چون کاری بلد نیستند مسئول اداری مالی حسابداری وامثال آن را تضمن شاهکار تصمیمیات سینمایی ایران کردند درد آور است بچه های علاقمند فیلم سازی یا با هزینه پول تو جیبی خود ویا لکه دار کردند شرافت خود و ایجاد علاقه های نا مشروع باعث رونق سینما وتوجیه گر حقوق ومزایای تعداد کارمند در سازمان سینمایی می شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.