چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

داریوش بابائیان:

بهتر است که سینما کاملاً تعطیل باشد تا هزینه‌ای هم وارد نشود

داریوش بابائیان

سینماپرس: تهیه‌کننده سینما تأکید کرد: دولت در وضعیت کنونی کرونایی، نباید مدام در پی فیلمسازی و حتی به فکر برپایی جشنواره‌‎ها باشد بلکه اگر پولی دارد در اختیار کسانی بگذارد که بیکارند و نیاز به رفع مشکلات معیشتی دارند.

به گزارش سینماپرس، در شرایط کرونایی و کسادی رو به تعطیلی مراکز هنری، همچنان برخی هنرمندان در تلاشند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمی این فضا را گرم نگه دارند. در همین راستا حمایت‌ها و برنامه‌های وزارت ارشاد از هنرمندان محل بحث و نقد قرار گرفته است. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا قصد دارد در قالب پرونده‌ای ضمن گفتگو با اهالی فرهنگ و هنر، عملکرد وزارت ارشاد در این زمینه را ارزیابی کند.

داریوش بابائیان، تهیه‌کننده و سینمادار در این باره به خبرنگار آنا گفت: از بهمن تا الان، سینما به طور کلی تعطیل است؛ در این چندوقتی هم که سالن‌ها باز شده، هیچ استقبالی به خود نمی‌بیند. حتی خود من هم نمی‌توانم به خاطر کرونا، زن و فرزندم را به سینما بیاورم. پس بهتر است که سینما کاملاً تعطیل باشد تا هزینه‌ای هم وارد نشود.

فیلم‌های اخیر روی پرده همگی شکست خورده‌اند

وی افزود: سازمان سینمایی به عنوان متولی این بخش از آن روز تا الان یک ریال به ما به عنوان دفاتر سینمایی نداده تا مثلاً خرج هزینه‌های جاری کنیم. حمایت‌های چند میلیونی از فیلم‌های متقاضی اکران نیز رقم عجیبی نیست چون سینما و فیلمساز این قدر بدهکار است که این رقم‌های ناچیز کمکی به او نمی‌کند.

تهیه‌کننده «چهار اصفهانی در بغداد» با تأکید بر هزینه‌های چندمیلیاردی برای ساخت فیلم‌های روز سینما خاطرنشان ساخت: فیلمی که چندمیلیارد برای ساختش هزینه کرده، چطور می‌تواند حتی با کمک دویست میلیون تومانی در اکران، سرمایه‌اش را برگرداند؟

بابائیان اینگونه نیز اعتقاد داشت: فیلم‌های اخیر روی پرده همه شکست خورده‌اند. با این بحث‌ها هیچ اتفاقی نخواهد افتاد چون مدیریت صحیحی وجود ندارد.

وی ادامه داد: گفته‌اند فروش مثلاً متعلق به سینمادار و یا صاحب فیلم باشد؛ اما اگر سینمایی در یک روز چند بلیت و نهایتاض ۱۰۰ هزار تومان بفروشد، چطور؟ این رقم چندهزار تومانی کمکی به حال او می‌کند؟

با این وضعیت فقط با تلنبار شدن فیلم‌ها روبرو می‌شویم

تهیه‌کننده «یک فراری از بگبو» پیشنهاد داد؛ لااقل می‌توانستند از ابتدا سینما را رایگان کنند اما به سینمادار و فیلمساز سوبسید درست و حسابی بدهند که حداقل هزینه‌هایش را بگیرد و سینمادار نیز هزینه‌های جاری‌اش را دریافت کند.

بابائیان اینگونه با اشاره به ستاد مقابله با کرونا در وزارت ارشاد یادآور شد: این ستاد اگر می‌خواهد در سینما همچنان باز باشد، باید برایش نیز هزینه کند.

به گفته این سینماگر؛ درحال حاضر با ساخت فیلم‌های جدید به سمتی خواهیم رفت که فقط با تلنبار شدن فیلم‌ها روبرو می‌شویم درحالی‌که وضعیت اکرانشان حالا حالاها مشخص نیست.

بابائیان در خاتمه تصریح کرد: متأسفانه دلسوزی در این بین نداریم. همکاران سینماگر و البته دولت در وضعیت کنونی کرونایی نباید مدام در پی فیلمسازی و حتی به فکر برپایی جشنواره‌ها باشد بلکه اگر پولی دارد در اختیار کسانی بگذارد که بیکارند و نیاز به رفع مشکلات معیشتی دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.