چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

دبیر شورای معارف سیما اعلام نمود:

راه‌اندازی «حسینیه تلویزیونی ایران»/کانال اختصاصی «شمس» راه‌اندازی می شود

اباعبدالله الحسین(ع)

سینماپرس: جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما با اشاره به نزدیکی ماه محرم از راه‌اندازی «حسینیه تلویزیونی ایران» در شبکه‌های مختلف سیما خبر داد.

به گزارش سینماپرس، جواد شیخ‌اکبری مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما در نشست خبری‌ای که امروز چهارشنبه ۲۲ مردادماه به صورت مجازی و از طریق لایو اینستاگرام برگزار شد درباره برنامه‌های محرمی سیما در سال جاری توضیحاتی ارائه کرد.

وی در ابتدا بیان کرد: ما در بحث محرم با یک سنت چند صدساله عزاداری مردم و دلبستگی شدید آن‌ها به امام حسین (ع) مواجهیم. ما امسال به دلیل شرایط خاص کرونا با محدودیت‌هایی مواجه هستیم. آنچه برای ما مهم است این است که طبق ملاحظات ستاد ملی کرونا حرکت کنیم و جمع‌بندی ما این بود که محوریت کار بر اساس دستورالعمل ابلاغی آنها باشد.

رسالت محرمی تلویزیون با ابلاغ ستاد ملی کرونا

شیخ‌اکبری اضافه کرد: در این دستورالعمل برای صداوسیما هم راهکاری مصوب شد. ما باید در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره مفاد این دستورالعمل کار کنیم که مردم و هیات‌ها نسبت به آن آگاه شوند تا آنچه برگزار می‌شود بر اساس این دستورالعمل باشد و خود ستاد ملی کرونا این رسالت را بر عهده صداوسیما گذاشته است. از امروز شبکه‌های سیما به طور متمرکز روی این دستورالعمل کار می‌کنند و آثاری موشن گرافیک ساخته شده است که این دستورالعمل تا ابتدای محرم برقرار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به کلیدواژه‌هایی که در برنامه‌ها محور قرار می‌گیرند، گفت: ما دو کلیدواژه محتوایی «صبر» و «ثبات قدم» را داریم که بر اساس تاکید رهبر انقلاب در روز عید قربان انتخاب شده است. نکته بعدی که به صورت ویژه برای آن برنامه‌ریزی شده است توجه به نذورات معنوی در ماه محرم است که این هم از محورهای برنامه‌سازی در این ایام است که بر اساس آن پویش «نذر حسین (ع)» را راه‌اندازی می‌کنیم که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی طراحی شده است. همچنین پویش «هر خانه یک حسینیه» هم راه اندازی خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به یک رویکرد کلی شبکه‌های سیما تصریح کرد: قرار است تمام خانه‌های ایرانیان به یک حسینیه تبدیل شود که جزئیات آن بیان می‌شود.

شبهه‌زدایی از مراسم محرم در برابر شبهه‌افکنی بیگانه

وی در ادامه با اشاره به جریان تحریف عنوان کرد: یکی از محورهایی که رسانه‌های بیگانه روی آن تمرکز کرده‌اند و از ماه‌های قبل روی آن برنامه‌ریزی می‌کنند این است که به بهانه کرونا مراسم محرم را تحت‌الشعاع قرار دهند و نسبت به آن شبهه افکنی کنند که یکی از محورهای کاری شبکه‌ها شبهه زدایی است.

شیخ اکبری با اعلام خبری گفت: امسال برنامه‌ریزی تلویزیون نسبت به سال‌های قبل متفاوت است. مهمترین برنامه ما «حسینیه تلویزیونی ایران» است که از ساعت ۱۷ عصر تا حدود یک بامداد تمام شبکه‌های سیما یک جدول پخش مجازی دارند که هر شبکه‌ای راس ساعتی یک هیات تلویزیونی را روی آنتن دارد که شامل مداحی و سخنرانی می‌شود و هر آنچه که در هیات‌ها رخ می‌دهد در این هیات مجازی هم اتفاق می‌افتد. البته با توجه به این شرایط مجازی نوع سخنرانی و مداحی تا حدی متفاوت است. اگر مردم به هر دلیلی نتوانستند از خانه بیرون بیایند از این هیات‌ها بتوانند استفاده کنند.

شورای معارف سیما کانال اختصاصی «شمس» را راه‌اندازی می‌کند

وی افزود: ما به‌دنبال این هستیم که یک کانال تلویزیونی به نام کانال «شمس» با عنوان کامل شورای معارف سیما که روزی سه ساعت برنامه دارد، راه اندازی شود.

دبیر شورای معارف سیما تأکید کرد: پویش «هر خانه یک حسینیه» هم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و این محتوایی که در بستر فضای مجازی فراهم می‌شود به گونه‌ای است که هر کسی در هر ساعتی که خواست از روضه یا محتواهای این چنینی استفاده کند، بتواند از آن بهره ببرد.

شیخ‌اکبری همچنین اظهار کرد: امسال از ظرفیت مداحان جوانان استفاده کنیم و همچنین از ظرفیت کارشناسانی که شاید چهره تلویزیونی نبوده‌اند و امسال برنامه‌ریزی شده است نوعی تنوع به برنامه‌های سیما داده شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌سازی از کربلا نیز اظهار کرد: گفتگوهایی با یکی دو شبکه عراقی داشته‌ایم که پخش زیارت «وارث» را از آنجا خواهیم داشت. امیدواریم بتوانیم در قاب تصویر کربلا را داشته باشیم. برخی از برنامه سازان پیگیر هستند و تیم‌هایی را هم اعزام کرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.