چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

امیرعباس ربیعی:

«لباس شخصی» بدون هیچ مشکلی برای مردم به نمایش درخواهد آمد

فیلم سینمایی لباس شخصی

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «لباس شخصی» درباره برخی شایعات مبنی بر توقیف این فیلم گفت:بحث توقیف «لباس شخصی» توسط نهادهای بالادستی به هیچ عنوان مطرح نیست و تا جایی که من خبر دارم این فیلم بدون هیچ مشکلی برای مردم به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سینماپرس، امیرعباس ربیعی کارگردان فیلم سینمایی «لباس شخصی» درباره آخرین وضعیت این فیلم به فارس گفت: فیلم لباس شخصی در جشنواره سال گذشته با استقبال خوبی از سوی منتقدان روبرو شد و امیدوار هستیم در اکران هم با اقبال مخاطبین و مردم روبرو شود.  

وی ضمن تکذیب اخبار ضد و نقیض درخصوص توقیف فیلم توسط نهادهای بالادستی گفت: بحث توقیف «لباس شخصی» به هیچ عنوان مطرح نیست و تا جایی که من خبر دارم این فیلم بدون هیچ مشکلی برای مردم به نمایش درخواهد آمد.  

ربیعی در ادامه افزود: یکی از دغدغه‌های من ساخت فیلمی درخصوص حزب توده بود که لباس شخصی نیز تلاش بر بیان حقایق و واقعیت‌ها و ارائه روایت صادقانه و منصفانه از ماجرای این حزب بود.  

وی به تاکید رهبری به ساخت آثار مستند و سینمایی درخصوص حزب توده اشاره کرد و گفت: در دیداری که همراه تعدادی از فیلمسازان جوان با رهبری داشتیم وقتی ایشان را در جریان ساخت فیلم سینمایی درخصوص حزب توده قرار دادم ایشان به اهمیت موضوع حزب توده اشاره کردند و اینکه این حزب در ظاهر خودشان را همراه نظام نشان می دادند ولی در باطن هدف نفوذ در بدنه اصلی نظام را داشتند.

ربیعی اظهار داشت: از دوستان مستندساز هم شنیدم که رهبری یک بار دیگر در دیدار مستندسازان هم نسبت به تحریف تاریخ توسط اعضای حزب توده هشدار داده‌اند و بر ضرورت ساخت آثاری برای جلوگیری از اینچنین تحریف‌های تاریخی تاکید کرده‌اند. این یعنی حزب توده خیلی‌ از حافطه تاریخی مردم را نشانه گرفته‌اند و تلاش می‌کنند واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند و اهمیت ساخت آثاری از جنس مستند، کتاب یا فیلم های سینمایی برای بیان حقایق و واقعیتها می تواند تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه به مطالبه رهبری درخصوص تحریف حزب توده اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در دیدار فیلمسازان جوان هم به اهمیت ارائه روایت‌های صحیح تاریخی برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها تاکید جدی داشتند و ایشان در آن جلسه از بعضی کتاب‌های تاریخی مثال می‌زدند که در سال‌های اخیر نوشته شده و سعی در تحریف تاریخ دارند. یادم هست که ایشان خاطره‌ای در خصوص حزب توده تعریف کردند، درباره اینکه خیلی از اعضای حزب توده در سیاست کارکشته بودند و حتی برای هر کدام از مسئولان انقلاب یک نفر را بصورت ثابت گذاشته بودند که با ما ارتباط بگیرند، یعنی برای من یک نفر را گذاشته بودند، برای آقای هاشمی یک نفر را و برای شهید بهشتی یکی دیگر را.

کارگردان لباس شخصی در پایان این گفت‌وگو خاطر نشان کرد: امیدواریم ساخت فیلم‌هایی از جنس «لباس شخصی» ادامه داشته باشد و به نوعی ما معبر را باز کردیم تا همسنگران جبهه فرهنگی انقلاب نیز به ساخت چنین موضوعاتی با اهمیتی درخصوص روشنگری مردم در باره تاریخ جمهوری اسلامی روی بیاورند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.