چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳

در قالب مجموعه فیلم‌هایی با نام «مقاومت، تنها راه پیروزی»؛

بسته ویژه «عماریار» به مناسبت روز مقاومت اسلامی منتشر شد

عماریار

سینماپرس: در آستانه روز مقاومت اسلامی، سامانه «عماریار»، مجموعه فیلم‌هایی را با نام «مقاومت، تنها راه پیروزی»، برای تماشای خانگی و خرید در این مناسبت، ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، در آستانه ۲۳ مردادماه، روز مقاومت اسلامی و سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، سامانه «عماریار»، مجموعه فیلم‌هایی را با نام «مقاومت، تنها راه پیروزی»، برای تماشای خانگی و خرید در این مناسبت، ارائه کرد.
سریال «نگهبان قدس» به کارگردانی «باسل الخطیب» و تهیه‌کنندگی «زیاد علی»، اولین اثر بسته فیلم سامانه «عماریار» برای روز مقاومت اسلامی است. این سریال روایت یکی از چهره‌های برجسته جهان مسیحیت به نام «ایلاریون کبوجی» است که در سال ۱۹۶۵ رهبر کلیسای کاتولیک بیت‌المقدس شد و از آن زمان به جریان‌های مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس کمک می‌کرد.
مستند «سواحل اشک و زیتون» به کارگردانی «رضا برجی»، اثر بعدی این مجموعه فیلم است. این مستند، روایتی چهار اپیزودی از ۳۳ روز جنایات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی از آغازین روزهای جنگ تا پایان آن، مقاومت و حضور مردم در بیروت و سایر شهرهای لبنان، آوارگان جنگی و کشتار مردم بیگناه روستای «قانا» است.
«پیرمرد و اسلحه»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «وحید امیرخانی»، اثر دیگر این بسته فیلم است. این مستند، تحولات جنوب لبنان را از آغاز درگیری شیعیان با مسیحیان در سال ۱۹۷۵ و شروع جنگ علیه مسلمانان به رهبری فالانژیست‌ها را روایت می‌کند. سوژه محوری فیلم، «ابوحیدر»، یکی از نظامیان لبنانی و از نزدیکان امام موسی صدر است که با الهام از انقلاب اسلامی ایران، علیه صهیونیست‌ها و دشمنان شیعیان جنگیده است.
مستند «نار و انار» به کارگردانی «حیدر بنی‌حمزه»، دیگر اثر بسته فیلم سامانه «عماریار» برای روز مقاومت اسلامی است که روایتگر مظلومیت اسلام‌خواهان شیعه در کشور آذربایجان است که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل داده‌اند. موج اسلام‌خواهی به راه افتاده در این کشور، با مشت آهنین سرکوب می‌شود که حتی پرچم‌های عزای اباعبدالله حسین (ع) نیز از آن در امان نیستند.
مستند «کشمیر، بهشت فراموش شده» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «سید سلیم غفوری»، اثر دیگری از بسته فیلم سامانه «عماریار» است. این اثر، ماحصل سفر به نقاط مختلف «کشمیر» است؛ منطقه‌ای بسیار زیبا که در تاریخ، به «ایران صغیر» شهرت دارد؛ چراکه در طی قرن‌های گذشته این دو ملت به لحاظ فرهنگی به یکدیگر پیوند خورده‌اند. تأثیرات تاریخیِ حضور ایرانی‌ها در کشمیر، تاریخچه و وضعیت امروز این منطقه، از جمله مسائلی است که در این مستند مورد بررسی قرار می‌گیرند.
مستند «سلفی با ابومهدی» به کارگردانی «وحید فراهانی» و تهیه‌کنندگی «سید هاشم موسوی»، اثر دیگر این بسته فیلم است که حضور شهید «ابومهدی المهندس» فرمانده حشدالشعبی در جبهه‌های مقاومت را روایت می‌کند. شهید ابومهدی، اصلی‌ترین نقش را در بسیج عمومی علیه داعش داشت و سال‌ها در میان مردم، ضد تهدیدهای مشترک عراق جنگیده است.
مستند پرتره «شیخ‌المجاهدین» به کارگردانی «وحید فراهانی» و تهیه‌کنندگی «سید هاشم موسوی»، دیگر اثر بسته فیلم سامانه «عماریار» برای روز مقاومت اسلامی است که گوشه‌ای از زندگانی «هادی العامری»، فرمانده سپاه بدر عراق را روایت می‌کند که نقش مهمی در پیروزی جبهه مقاومت علیه داعش در عراق داشته است. او پس از شهادت «ابومهدی المهندس»، به‌عنوان جانشین وی در حشد الشعبی معرفی شد.
مستند «شیون یانکی‌ها»، به کارگردانی «میثم پوررشیدی» و تهیه‌کنندگی «حیدر معمور»، اثر دیگر این بسته فیلم است. پس از اشغال عراق، گروهی به‌نام «عصائب اهل‌الحق»، به فرماندهی شیخ «قیس خزعلی» که یک طلبه جوان است، وارد نبرد مسلحانه و مستقیم با «یانکی» های آمریکایی می‌شود و ضربه‌های سنگینی به آن‌ها می‌زند تا این‌که اشغال‌گران، شیخ را دستگیر می‌کنند و در مقابل این عمل، نیروهای عصائب یکی از مهم‌ترین مستشاران انگلیسی به‌نام «پیتر مور» را گروگان می‌گیرند.
مستند «رؤیای خلافت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «سیدمجتبی خیام‌الحسینی»، دیگر اثر بسته فیلم سامانه «عماریار» برای روز مقاومت اسلامی است. این مستند، روایتی از نقش‌آفرینی بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) در جریان آزادسازی شهر موصل است.
مستند «ارباب جنگ» به کارگردانی «وحید فراهانی»، اثر دیگر این بسته فیلم است. این اثر، با استفاده از تصاویر مستندی که توسط رزمندگان مقاومت به دست آمده است، کندوکاوی درمورد نقش ایالات متحده در ایجاد و حمایت «داعش» دارد. تصاویر استفاده‌شده در این مستند، به‌واسطه نفوذ متخصصان واحد اطلاعات و شناسایی جبهه مقاومت به مرکز فرماندهی و کنترل آمریکایی‌ها و پهپادهای آن‌ها به دست آمده است و روایتی واقعی از صحنه میدانی نبرد با داعش در سوریه و عراق را به تصویر می‌کشد.
 مستند «بومرنگ»، به کارگردانی «محسن تقی زاده» و تهیه‌کنندگی «سیدجمال عودسیمین»، دیگر اثر بسته فیلم سامانه «عماریار» برای روز مقاومت اسلامی است که شکل‌گیری داعش در منطقه را ریشه‌یابی می‌کند و مسائل امروز جهان اسلام را به صورتی مبنایی مطرح کرده و ریشه‌های اصلی جریان تکفیری را زیر ذره‌بین می‌برد.
مجموعه مستند «انقلاب بدون مرز»، به کارگردانی «ربیع سکاف» و تهیه‌کنندگی «قاسم منتظری»، اثر دیگر این بسته فیلم است. قیام‌های مردمی اخیر در کشورهای عربی، روزبه‌روز ابعاد و دامنه وسیع‌تری می‌یابد و در این میان تأثیرپذیری از انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های امام خمینی(ره)، مردمی بودن نهضت‌ها، نقش جوانان در رهبری انقلاب‌ها، ضدیت با استکبار جهانی آمریکا و صهیونیسم، مسائل مهم و راهبردی‌ای هستند که در واقع رسانه‌های خبری و تبلیغاتی جهان را در یک جنگ واقعی و حرفه‌ای در مصاف هم قرار داده است.
فیلم سینمایی «مالکوم ایکس» به کارگردانی «اسپایک لی»، سرگذشت «مالکوم ایکس»، رهبر مشهور سیاه‌پوستان آمریکایی را روایت می‌کند. مالکوم پس از اتفاقاتی، به دام پلیس افتاد و به ده سال حبس محکوم شد. او در زندان بود که مشغول مطالعات مذهبی شد و به دین اسلام گروید و مسیر زندگی‌اش تغییر کرد.
مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند برای دانلود و تماشای این آثار جذاب با خرید اشتراک تا ۵۰ درصد تخفیف، به سایت «عماریار» به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنند.
«عماریار»، مرجع عرضه تولیدات صوتی و تصویری جبهه فرهنگی انقلاب است که با شعار «با خانواده فیلم ببینید»، درصدد انتشار و عرضه محتوای سالم از فیلم‌های مستند در وهله اول و فیلم‌های سینمایی و پویانمایی، فیلم‌های کوتاه و نماهنگ از تولیدات داخل و خارج کشور در وهله دوم است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.