جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

در قالب مجموعه «نجواهای در گلو مانده»؛

روایتی زنانه از حادثه جانسوز کربلا

مجموعه «نجواهای در گلو مانده»

سینماپرس: مجموعه روایت‌های «نجواهای در گلو مانده» داستان ۱۰ زن است که در روایت‌های مردانه از حادثه جانسوز کربلا، در سراسر تاریخ کمتر دیده شده‌اند.

به گزارش سینماپرس، مجموعه روایت‌های «نجواهای در گلو مانده» با همکاری حوزه هنری و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی آماده شده و سپهر سوره هنر هم مجری کار بوده است. این مجموعه کاری ۱۰ قسمتی است که برای پخش هر قسمت، در زمان ۱۰ دقیقه‌ای تولید شده و در ایام محرم از یکی از شبکه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد.

محسن امیری نویسنده و کارگردان این مجموعه نمایشی در توضیحاتی گفت: من همیشه از خودم می‌پرسیدم که چرا کارهای اندکی در بزرگداشت زنان قهرمان کربلا صورت گرفته و بیشتر، از مردان قهرمانی که در حادثه عاشورا حضور داشته‌اند صحبت می‌شود، ولی زنان بزرگ این حادثه در گردباد تاریخ یا گم شده‌اند یا آنکه تنها زیر سایه نام سلحشوران کربلا بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در این مجموعه به زنانی پرداخته شده است که قبل، حین و بعد از واقعه عاشورا کاری حسینی کرده‌اند، زنانی که «انتخاب درست»، «تصمیمی قاطع» و «عملی بزرگ» را در زمانی درست انجام داده‌اند. این زنان در تاریخ ثبت شده‌اند، ولی در تولید محتوا و برنامه سازی کمتر به آنها پرداخته شده است.

آشا محرابی، زری آماد، نسیم ادبی، مرجان قمری، مینا نوروزی، شیوا خسرو مهر، بهار ارجمند و بازیگران خردسال زینب جامعی و کیمیا ملایی در این مجموعه حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.