شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

انتظارات از هیأت مدیره جدید خانه سینما/۳

ارجمند: مدیران خانه سینما باید پاسخگوی سهل انگاری شان در خصوص وضعیت وخیم زندگی سینماگران باشند

داریوش ارجمند در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های ورزشی

سینماپرس: داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی معرفی هیأت مدیره جدید خانه سینما گفت: باید از مدیران خانه سینما سوأل کرد چرا در این ایام کرونایی تدبیر و چاره ای برای رفع گوشه ای از بحران زندگی هنرمندان نداشته اند؟ بی تردید مدیران خانه سینما و سایر دستگاه ها و نهادهای مرتبط با سینما باید پاسخگوی سهل انگاری شان در خصوص وضعیت وخیم زندگی سینماگران باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «راه آبی ابریشم» و «سگ کشی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حیف که از ما کاری برنمی آید تا بتوانیم حداقل بخش کوچکی از مشکلات زندگی اهالی سینما را حل کنیم. متأسفانه بسیاری از اهالی شریف و نجیب سینما با معضلات جدی در زندگی شان دست به گریبان هستند و مسئولان موظفند حداقل بخشی از این معضلات را برطرف کنند.

وی ادامه داد: کار عملی و بودجه ها در دست کسان دیگر است که اگر دست ما بود خود به خود می توانستیم مشکلات همکاران مان را حل کنیم!؛ به عقیده بنده زشت است که برخی آقایان با عنوان پویش همدلی و... مواد غذایی به در خانه های برخی هنرمندان می برند، آن هم هنرمندانی که خدا را شکر دارا هستند و احتیاجی به این مواد غذایی و اقلام ندارند! این رفتارها زننده است!

ارجمند با بیان اینکه فقیر و ناچیز فرض کردن هنرمندان را حرکتی مشمئزکننده برشمرد و تصریح کرد: آقایان بهتر است به جای این کارها تدبیری اساسی برای رفع بحران بیکاری هنرمندان داشته باشند و مسأله تولید را هرچه سریع تر افزایش و رونق دهند. بی شک هیچ هنرمندی دنبال نان مفت نیست و هرگز نباید با هنرمندان چنین رفتاری کرد!

این بازیگر برجسته در خاتمه اظهاراتش خطاب به مدیران سینمایی اظهار داشت: به فکر فرودستان سینما باشید!؛ در سینما همیشه فرودستان بیچاره تر از سایرین هستند! شما اگر می خواهید کاری برای سینماگران انجام دهید به فکر رفع مشکلات زندگی ایشان باشید نه افرادی که خودشان درآمد دارند و در فقر زندگی نمی کنند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.