دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

دست خالی مدیریت سینما در سال آخر حیات دولت بنفش/۳

صباغ زاده: مسئولان رسماً هیچ توجهی به سینما ندارند و آن را به حال خود رها کرده اند/ نیاز به حضور مدیرانی داریم که دلشان برای مردم بسوزد

مهدی صباغ زاده در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی ایتالیا ایتالیا

سینماپرس: مهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص دست خالی مدیریت سینما در سال آخر حیات دولت گفت: مسئولان رسماً هیچ توجهی به سینما ندارند و آن را به حال خود رها کرده اند چرا که اگر اندک توجهی نسبت به هنرهفتم وجود داشت ما شاهد این همه مشکل اساسی در سینما نبودیم و به خصوص تا این حد با معضل بیکاری و خانه نشینی بخش اعظمی از اهالی سینما دست و پنجه نرم نمی کردیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «آفتاب نشین ها» و «مارال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک بنده نوعی به عنوان یک عضو از جامعه سینمای ایران نمی توانم مشکلات سینما را برطرف کنم؛ این وظیفه دولتمردان و مسئولان است که باید دغدغه جدی برای رشد و تعالی سینما داشته باشند و با تشکیل اتاق فکر و... سینما را از این وضعیت بحرانی نجات دهند.

این سینماگر ادامه داد: به خصوص در این روزهای کرونایی که بخش بیشتری از اهالی سینما بیکار شده و هیچ درآمدی ندارند وظیفه مسئولان است که اهتمام جدی برای برون رفت از این اوضاع اسفبار اندیشه کنند. مسئولان باید از خود سوأل کنند این هنرمندان که سال ها باعث رشد و تعالی سینما و عرصه فرهنگ و هنر کشور شده اند چطور باید در ایام بیکاری گذران روزگار کنند؟

صباغ زاده سپس با بیان اینکه این دولت هیچ کاری برای سینما نکردند و در دولت های بعدی هم فکر نمی کنم اتفاق شگفت آوری برای سینما رخ بدهد تصریح کرد: متأسفانه این روزها نه تنها وضعیت سینما که وضعیت اغلب بخش های مختلف کشور خراب است و سیاست گذاران و مدیران توجهی برای رفع و بهبود وضعیت مردم ندارند.

وی متذکر شد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هیچ گاه شاهد چنین تورم افسارگسیخته و گرانی نبودیم! وقتی این روزها به دوران ۸ سال دفاع مقدس نگاه می کنیم به خوبی متوجه می شویم که در آن ایام هرگز این همه تورم و گرانی وجود نداشت.

کارگردان فیلم های سینمایی «صبحانه ای برای دو نفر» و «خاک و آتش» تأکید کرد: این روزها همه نرخ ها بر اساس دلار که افسارگسیخته شده تعیین می شود و اغلب مردم از هر طبقه ای ناراحت و ناراضی هستند؛ بی تردید باید کار انقلابی شود تا مردم از این شرایط نجات پیدا کنند. ما نیاز به حضور سیاست گذاران و مدیرانی داریم که دلشان برای مردم بسوزد تا بتوانیم شاهد رشد و پیشرفت کشور در همه سطوح باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.