شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا؛

مرور آثار «پوران درخشنده» در جشنواره فیلم بنگلادش

پوران درخشنده

سینماپرس: فیلم‌های «زیر سقف دودی»، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «کودکان ابدی» و«رویای خیس» به کارگردانی پوران درخشنده، در بخش مرور آثار نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا به نمایش درخواهند آمد.

به گزارش سینماپرس، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا به مرور و بررسی آثار پوران درخشنده، کارگردان سینمای ایران می‌پردازد.

در این برنامه که با حضور این کارگردان و فیلمنامه‌نویس برگزار می‌شود، تعدادی از فیلم‌های درخشنده از جمله «زیر سقف دودی»، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «کودکان ابدی» و «رویای خیس» به نمایش درمی‌آید و بعد از نمایش آثار، جلسات پرسش و پاسخ برپا خواهد شد.

پوران درخشنده در روزهای حضور در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا»، مستر کلاس و ورک‌شاپ تخصصی سینمایی نیز برگزار می‌کند.

مسوولان برگزارکننده این رویداد سینمایی در حال ایجاد مقدمات لازم برای نخستین دوره ترکیبی این جشنواره شامل نمایش‌های مجازی و حضوری آثار شرکت کننده در جشنواره هستند.  

نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم داکا با نمایش ۲۰۰ فیلم از کارگردانان ۶۰ کشور جهان در بخش‌های مختلفی از جمله رقابتی فیلم‌های آسیایی، سینمای جهان، مرور آثار، پانورامای بنگلادش، فیلم‌های کودکان، فیلمسازان زن، فیلم‌های کوتاه و مستقل و همچنین بخش فیلم‌های معنوی برگزار خواهد شد.  

این رویداد سینمایی ۲۷ دی  تا ۵ بهمن (۱۶ تا ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۱) به صورت فیزیکی و آنلاین در مراکز سینمایی آلینس فرانسس، ستار سینه‌پلاس، آکادمی شیلپاکالا، کتابخانه عمومی و نیز سالن اجتماعات موزه ملی هنر داکا در کشور بنگلادش برپا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.