یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

مایندگان اکران پاییزی؛

فروش ۱۳ میلیونی «آبادان یازده ۶۰» در افتتاحیه

فیلم سینمایی آبادان یازده 60

سینماپرس: شکست آثار سینمایی در اکران تابستان باعث شد تا بسیاری از منتقدین بازگشایی بدون برنامه سینماها را هدف قرار دهند، اما چرخه اکران بی توجه به این انتقادات سه فیلم تازه را به عنوان نمایندگان اکران پاییزه راهی سینماها کرد، آثاری که در سه روز نخست خود موسوم افتتاحیه جمعا به فروشی نزدیک به ۸۰ میلیون تومان رسیدند.

به گزارش سینماپرس، سینمای کشور بعد از شیوع بیماری کرونا روزهای تیره‌ای را پشت سر گذاشته است، سینمایی که بعد از ماه‌های طولانی تعطیلات به امید بازگشایی مانده بود اما بعد از بازگشایی با فروش بسیار اندکی در اکران تابستان روبرو شد.  

تیر ماه امسال سالنهای سینما بعد از چهار ماه تعطیلی بار دیگر میزبان مخاطبان شدند اما پس از سه ماه تنها عایدی بازگشایی سینماها شکست فجیع تمامی آثار در گیشه بود، اتفاقی که بدون شک تهیه کنندگان را در شرایط بدی قرار می دهد، از سویی اکثر سازندگان آثار نسبت به نبود حمایت های مالی گلایه می کنند.

شکست آثار سینمایی در اکران تابستان باعث شد تا بسیاری از منتقدین بازگشایی بدون برنامه سینماها را هدف قرار دهند، اما چرخه اکران بی توجه به این انتقادات سه فیلم تازه را به عنوان نمایندگان اکران پاییزه راهی سینماها کرد، آثاری که در سه روز نخست خود موسوم افتتاحیه جمعا به فروشی نزدیک به ۸۰ میلیون تومان رسیدند.

آبادان یازده ۶۰ - ۱۳ میلیون تومان

اکران فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی حسن کلامی از چهارشنبه ۲۶ شهریور در سینماهای سراسر کشور آغاز شد.  اثری با مضمون دفاع مقدس که به دلیل قصه گویی درست و همچنین استفاده از بازیگران یکدست مورد اقبال اهالی رسانه و مخاطبان قرار گرفت.  

علیرضا کمالی، حسن معجونی، ویدا جوان، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی و نادر سلیمانی در این فیلم سینمایی ایفای نقش می‌کنند.

آبادان یازده ۶۰ اثری متفاوت در حوزه دفاع مقدس است که به شروع جنگ ایران و عراق خواهد پرداخت. این فیلم سینمایی موفق به دریافت سیمرغ طلایی مقاومت در جشنواره سی و هشتم فجر شد و همچنین در میان ۵ فیلم برتر تماشگران در این دوره از جشنواره شد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: مردم غیور آبادان ... شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!.

ایفای نقش با لهجه چالش سختی برای من بود/خاطره بازی در «روزهای نارنجی» از ذهنم پاک نمی‌شود

روزهای نارنجی - ۱۰ میلیون تومان

فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» به کارگردانی «آرش لاهوتی» از چهارشنبه وارد چرخه اکران سینماها شده و در سه روز نخست فروشی معادل ۱۰ میلیون تومان را برای خود به ثبت رسانده است، فروشی که بدون شک با وجود حضور بازیگران چهره نشان از شکستی زودهنگام می‌دهد.

البته اکران این فیلم شاید در جای خود شانسی خوب برای کارگردانی کار اولی باشد اما باید دید این اثر تا چه حد می تواند در ادامه راه به سینمای بحرانی و کرونازده کمک کند، سینمایی که در فصل تابستان مخاطب نداشته شاید برای تغییر در رویه باید فیلم‌های مهمتری را به چرخه اکران معرفی کند اما آثاری چون «روزهای نارنجی» با وجود حضور بازیگرانی خوب بعید است در گیشه موفق باشند.

«روزهای نارنجی» اولین اثر سینمایی آرش لاهوتی، درباره «آبان» زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است. این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و به نوعی با نقدهای متناقضی روبرو شد.

 «آقای سانسور» اولین گزینه قطعی اکران بعد از بازگشایی سینماها//////////////////////چهارشنبه

آقای سانسور - ۵۶ میلیون تومان

فیلم سینمایی «آقای سانسور» با بازی محمدرضا فروتن بنا به مصوبه شورای صنفی نمایش از بیست و ششم شهریور ماه سال جاری اکران شد، شاید این فیلم در سه روز نخست خود تنها به فروشی معادل ۵۶ میلیون تومان دست یافت.

حواشی اخیر مربوط به «محمدرضا فروتن» می تواند تیغی دو لبه برای سازندگان این فیلم باشد، از سویی احتمال دارد بنا به بروز این حواشی مخاطبان مشتاق تماشای ستاره دهه هفتاد خود در سینما باشند، و از سویی شاید این جواشی مخاطبان را نسبت به تماشای این اثر پس بزند.

«آقای سانسور» فیلمی کمدی است که به‌نظر می‌رسد باتوجه به ترکیب بازیگران و فضای فیلم بتواند در چنین شرایطی در جهت جذب مخاطب و رونق گیشه موفق عمل کند. البته سینمای کرونا زده نشان داده که علنا هرگونه پیش بینی در قبال فروش و یا عدم فروش آثار سینمایی ممکن نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.