یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

ادعای جالب تهیه کننده سریال «حضرت موسی (ع)»:

مشغول انتخاب عوامل پشت صحنه با وسواس بسیار زیاد هستیم!

سیداحمد میرعلایی

سینماپرس: تهیه کننده سریال «حضرت موسی (ع)» گفت: هنوز هیچ بازیگری برای هیچ نقش در سریال «موسی (ع)» قطعی نشده است، ما در حال حاضر فهرست کاندیدهای بازیگری برای اکثر نقش‌ها را با جمال شورجه بسته ایم، در حال حاضر برای هر نقش چندین کاندید داریم.

به گزارش سینماپرس، احمد میرعلایی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین مراحل ساخت سریال «موسی (ع)» گفت: در حال حاضر مشغول انتخاب عوامل پشت صحنه با وسواس بسیار زیاد هستیم، بدون شک در کنار جمال شورجه کارگردانانی قرار خواهند گرفت که بتوانند به افزایش کیفیت اثر کمک کنند، کارگردانانی که از لحاظ اعتقادی نیز به این سبک از آثار قرآنی ارادت داشته باشند و بتوانند با شخص جمال شورجه تعامل پویایی داشته باشند.  
وی در همین راستا ادامه داد: گروه کارگردانی سریال «حضرت موسی (ع)» باید از قدرت ویژه‌ای برخوردار باشند و بتوانند با ایده و تمرکز ویژه به اثر اضافه شوند. فضای ساخت سریال «موسی (ع)» کاملا تعاملی است و به طبع کارگردانانی می توانند زیر نظر جمال شورجه فعالیت داشته باشند که بتوانند خودشان را در گروه حل کنند و صرفا به کارگردانی به چشم فردی که به تنهایی برنامه ریزی می کند نگاه نکنند.  

تهیه کننده سریال «موسی (ع)» ساخت این پروژه را بسیار سخت و خواند و اظهار کرد: پیش تولید و تولید سریال «موسی (ع)» بسیار سخت است و به هیچ وجه نمی توان بدون برنامه ریزی دقیق و ریزبینانه به سمت آن رفت، در حال حاضر تمامی بخش های پیش تولید این سریال در حال پیشروی هستند و ما با قدرت تمام در گستره های مختلف اثر را به جلو می بریم. ما معتقدیم که اگر مقدمه را درست پیش ببریم به راحتی می توانیم نتیجه مطلوب خود از سریال «موسی (ع)» را برداشت کنیم.  

وی در همین رابطه تاکید کرد: برهه کنونی و طولانی شدن مسیر پیش تولید باعث شد تا فیلمنامه سریال «موسی (ع)» با قوام بسیار خوبی نوشته شود، فیلمنامه ابتدایی سریال «موسی (ع)» زنده یاد «فرج الله سلحشور» نوشته شد، بعد از آن زمان و فوت این کارگردان سینما و تلویزیون، فیلمنامه برای بازنویسی به توصیه خود سلحشور به ‌محمد سعید بهمن پور سپرده شد که پیشتر هم در پروژه «مریم مقدس» با یکدیگر همکاری داشتند. خوشبختانه فیلمنامه در حال حاضر شکل منسجم و بسیار جذابی گرفته و ما طی همین مدت مشغول پرداخت جزئیات آن هستیم.  

میرعلایی درباره وسواس تیم سازنده سریال «موسی (ع)» در نگارش فیلمنامه اظهار کرد: هرچه ما وسواس و دقت بیشتری در نگارش فیلمنامه داشته باشیم بدون شک در هنگام ساخت کارمان راحت تر است، البته در این میان نگاه درست در جزئیات آن هم در داستانی قرآنی بسیار مهم است تا بتوان فیلمنامه را بنا به مستندات دقیق و درست پیش برد. بحث سریال «موسی (ع)» بحث قرآن کریم است و به همین دلیل به شدت نیازمند تحقیق و پژوهش در بخش فیلمنامه نویسی است.

وی درباره اخبار منتشر شده پیرامون تست بازیگری برای حضور در سریال «حضرت موسی (ع)» اظهار کرد: تا زمانی که گروه کارگردانی تکمیل نشوند به هیچ وجه انتخاب بازیگران را شروع نخواهیم کرد و هم اکنون هیچگونه تست بازیگری از سوی گروه سازنده این سریال صورت نگرفته و اگر گروهی مشغول به گرفتن تست بازیگری برای این پروژه هستند هیچ ربطی به سریال «موسی (ع)» نداشته و این اتفاق کاملا کذب و شایعه است.  

تهیه کننده سریال «حضرت موسی (ع)» در همین رابطه ادامه داد: هنوز هیچ بازیگری برای هیچ نقشی در سریال «موسی (ع)» قطعی نشده است، ما در حال حاضر فهرست کاندیدهای بازیگری برای اکثر نقشها را با جمال شورجه بسته ایم، در حال حاضر برای هر نقش چندین کاندید داریم، فهرست بازیگران سریال موسی (ع) چندین آرایش دارند، آرایش اول ترکیب بازیگران کاملا حرفه ای خواهد بود به نوعی که تمامی بازیگران از بهترین های سینما و تلویزیون انتخاب می شوند. در آرایش دوم بازیگران ما شاهد ترکیبی از بازیگران چهره و بازیگران خوب تئاتری اما دیده نشده خواهیم بود.  

وی ادامه داد: طی برنامه ریزی های انجام شده پروژه سریال «موسی (ع)» قصد دارد تا از تمامی پتانسیل بازیگری در کشور استفاده کند، این بازیگران از شهرهای مختلف انتخاب خواهند شد، به نوعی در پروسه انتخاب بازیگر این سریال شاهد استعدادیابی گسترده در عرصه بازیگری کشور خواهیم بود.  

میرعلایی درباره حضور بازیگران بین المللی در سریال «موسی (ع)» اظهار کرد: سریال موسی (ع) دارای ابعاد مختلف زمانی و مکانی است، همین اتفاق باعث می شود تا ما در جریان تولید اثر به بازیگران مختلفی از کشورهای مجاورمان نیاز داشته باشیم، البته این نکته را بگویم که ما پیش بینی کرده ایم که چنانچه بازیگری با ملاکهای مورد نظر نقش در کشورمان وجود نداشته باشد به سراغ گزینه های خارجی برویم. انتخاب بازیگران این سریال محدود به شهر یا کشور خاصی نیست و این پروژه اتفاقی بین المللی در تاریخ سریال سازی کشور خواهد بود.  

وی ادامه داد: ما علاقمندیم تا در این اثر بزرگ دینی بازیگران تمامی شهرهای ایران سهم داشته باشند، حتی گاها شاید فردی استعداد بازیگری داشته که تاکنون کشف نشده است، می خواهیم بستری فراهم کنیم تا این افراد هم بتوانند در این اثر فاخر حضور داشته باشند. در همین راستا این پروژه سایتی را آماده کرده تا افراد بتوانند در آن ثبت نام کنند، این سایت به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا به راحتی و بدون هیچ واسطه ای برای حضور در سریال فرم پر کرده و مورد سنجش قرار گیرند. این سایت به زودی رسانه ای می شود و افراد می توانند از داخل و یا خارج از کشور برای حضور در سریال ثبت نام کنند. گروه کارگردانی از این سایت برای انتخاب بازیگران استفاده خواهد کرد، به صورتی که بعد از قبولی در مرحله اولیه، بازیگران برای ملاقات حضوری و تست بازیگری حاضر خواهند شد.  

تهیه کننده سریال «موسی (ع)» انتخاب بازیگران سریال موسی (ع) را کاملا عادلانه خواند و اظهار کرد: خود ما به دنبال کشف چهره های تازه هستیم، سریال نزدیک به هزار نقش دارد، مردم مطمئن باشند که انتخاب بازیگران سریال کاملا عادلانه خواهد بود، اتفاقا خود ما پیگیر حضور چهره های ناشناخته هستیم، زیرا اعتقاد داریم مهمترین بخش در این سریال انتخاب درست بازیگران آن است. ما نهایت انرژی خودمان را می گذاریم تا از تمامی سرمایه های هنری کشور برای این اثر استفاده کنیم. بازیگران جوان بدانند که ما تنها و تنها براساس توانایی آنها را انتخاب می کنیم.  

وی درباره حضور برخی سودجویان و متقلبان در خصوص انتخاب بازیگران سریال «موسی (ع)» خاطرنشان کرد: چندی پیش دو سایت با دریافت هزینه خبر انتخاب بازیگر برای سریال حضرت موسی (ع) را اعلام کرده بودند که ما سریعا از این دو سایت شکایت کردیم، این سایتها اعلام کرده بودند که پرداخت مبلغی مشخص حتما آن شخص در سریال بازی خواهد کرد، این اتفاق کاملا کذب است، سایت اصلی این سریال به هیچ عنوان وجهی را از هیچ کسی دریافت نخواهد کرد. متقضایان بعد از ثبت نام در سایت اصلی تنها یک کد دریافت می کنند که از آن طریق می توانند ادامه مراحل را پیگیری کنند، تاکید می کنم که هر سایت یا شخصی که به نام این پروژه از افراد پولی دریافت کرده به هیچ عنوان با ما در ارتباط نیست و این اتفاق نوعی از کلاهبرداری است.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.