یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛

کتاب «انرژی و حرکت» منتشر شد

کتاب «انرژی و حرکت»

سینماپرس: کتاب «انرژی و حرکت» از مجموعه «علوم عصر حجری»، بچه‌ها را با مفاهیمی مثل نیروی باد و مقاومت هوا آشنا می‌کند و روش ساخت بادبادک و بالن را به آن‌ها یاد می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، «انرژی و حرکت»، یک جلد از مجموعه چهار جلدی «علوم عصر حجری» است که به تازگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مخاطبان بالای ۱۲ سال (نونگاه) منتشر شده است.
«علوم عصر حجری» را فلیسیا لاو و جری بایلی نوشته‌اند. مایک فیلیپس تصویرگری و علی خاکبازان هم ترجمه این مجموعه چهار جلدی را بر عهده داشته‌اند.
در این کتاب هم مثل سه عنوان دیگر این مجموعه، «لئو» به عنوان شخصیت اصلی داستان که یک دانشمند عصر حجری است، دانسته‌های خود را درباره موضوع‌های مختلف به گربه‌اش «پالاس» آموزش می‌دهد.
آنچه در کتاب «انرژی و حرکت» مورد توجه قرار می‌گیرد، مفاهیمی چون نیروی باد و مقاومت هواست؛ همچنین درباره باتری و اصطکاک و آسیاب بادی و بادبادک و کمان هم صحبت می‌شود. ضمن این‌که بچه‌ها یاد می‌گیرند چگونه چتر نجات کاغذی و توربین بادی و بالن بسازند.
بچه‌ها با خواندن این کتاب با مایکل فارادی آشنا می‌شوند که اولین ژنراتور یا مولد برق را اختراع کرده؛ در پایان این کتاب هم واژه‌نامه‌ای آمده است که درباره کلمه‌هایی چون آهن‌ربا، آیرودینامیک، چگالی و قرون وسطی توضیح می‌دهد.
راستی می‌دانید که اولین بادبادک‌ها را چینی‌ها حدود ۳هزار سال پیش از میلاد مسیح ساختند؟ اگر می‌خواهید بیشتر درباره بادبادک‌ها بدانید و یاد بگیرید بادبادک و بالن بسازید، کتاب «انرژی و حرکت» از مجموعه «علوم عصر حجری» را بخوانید.
کتاب ۳۶ صفحه‌ای «انرژی و حرکت» با قطع رحلی سه بار هم‌زمان به چاپ رسیده و شمارگان آن ۷هزار و ۵۰۰ نسخه شده است.
یادآوری می‌شود این کتاب‌ با قیمت ۱۳هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.