یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

در اقدامی جالب توسط سازمان سینمایی؛

«شهید حججی» صاحب سینما می شود!

شهید حججی

سینماپرس: تفاهمنامه احداث پردیس سینمایی امید در نجف‌آباد به امضای سازمان سینمایی کشور رسید و قرار است تا این پردیس به نام شهید حججی نامگذاری خواهد شد. البته همچنان مشخص نیست که قرار است چه آثار و تولیداتی از سینمای ایران در این پردیس به نمایش گذاشته شود که در راستای اهداف آن شهید والا مقام قلمداد شود!!

به گزارش سینماپرس، تفاهمنامه احداث پردیس سینمایی امید در نجف آباد اصفهان به امضای سازمان سینمایی کشور رسید.

بیست و ششمین پردیس سینمایی امید در حالی در شهر نجف آباد زادگاه شهید محسن حججی ساخته می شود که در دوره ریاست حسین انتظامی در سازمان سینمایی کشور در فاز نخست، ۵ شهر از ۵ استان کشور این طرح را شروع و تا کنون ۲۵ تفاهمنامه استانی برای ساخت و تجهیز پردیس سینمایی انجام شده و نجف آباد بیست و ششمین شهر در اجرای این طرح است.

رمضانعلی حیدری خلیلی در جلسه امضای تفاهمنامه پردیس سینمایی امید، با ابراز خرسندی از حضور در نجف آباد در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: توفیق شد در این سفر، ادای احترام به شهدای بزرگوار نجف آباد از جمله شهید حججی داشتیم که بسیار باعث مسرت برای ما شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری اظهار کرد: سازمان سینمایی تلاش کرده حضور خود را در استان‌ها جدی‌تر نماید تا بتواند از توسعه زیرساخت‌های سینمایی و نیز برگزاری جشنواره‌های ملی در استان‌ها حمایت کند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه سینمایی خاطرنشان کرد: شهرهای پرجمعیت و فرهنگ دوست زیادی در کشور وجود دارد که هنوز فعالان بخش خصوصی آنها را به درستی نمی‌شناسند و بهترین راه برای شناساندن این شهرها، اخذ همراهی شهرداران است بنابراین طرح پردیس سینمایی امید با محوریت شهرهایی که اعلام آمادگی کردند و حمایت سازمان سینمایی اتفاق افتاد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری محوریت طرح امید را شهرداری دانست و گفت: شهردار باید مشاوری برای طراحی و ساخت پردیس سینمایی انتخاب کند و به سرعت ساخت پروژه را انجام دهد چرا که زمان بندی اجرای طرح ۶ ماه است.

وی همچنین در ادامه پیشنهاد ساخت مستندی از زندگی شهید مدافع حرم، محسن حججی را مطرح و آمادگی سازمان سینمایی را برای حمایت از این مستند اعلام کرد.

«پردیس سینمایی امید» اقدامی است که با شعار «ایران، تهران نیست» و با هدف توسعه اکران سینمایی در سطح کشور در حال اجرا است و تا کنون ۲۵ پردیس در مناطق فاقد سینما در کشور احداث شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.