یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

برای هفته دفاع مقدس منتشر شد؛

«ما ملت شهادتیم» بسته ویژه «عماریار»

عماریار

سینماپرس: با توجه به درپیش بودن هفته دفاع مقدس، سامانه «عماریار»، مجموعه فیلم‌هایی را با نام «ما ملت شهادتیم» برای تماشای خانگی در این مناسبت ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، با توجه به درپیش بودن هفته دفاع مقدس، سامانه «عماریار»، مجموعه فیلم‌هایی را با نام «ما ملت شهادتیم» برای تماشای خانگی در این مناسبت ارائه کرد.

مستند «نبردهای فانتوم» به کارگردانی مهدی جبین‌شناس، اولین اثر این بسته فیلم است که با محوریت رشادت‌های خلبانان نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی تولید شده است و مأموریت‌ها و عملیات‌های خلبان‌های شکاری بمب افکن اف ۴ (ملقب به فانتوم) را روایت می‌کند.

«رسام» به کارگردانی داوود مرادیان، اثر ویژه بسته فیلم عماریار برای تماشا در این روزها است. این مستند، با روایتی داستان‌گونه، کنکاشی در چگونگی رشد صنایع دفاعی ایران در حوزه‌های مختلف دارد.

«خاطرات موتورسیکلت» به کارگردانی امیرحسین نوروزی، مستند بعدی بسته فیلم عماریار برای هفته دفاع مقدس است. داستان موتورسواران جوان و متمولی را روایت می‌کند که با آغاز جنگ تحمیلی، تحت تأثیر شهید چمران به جبهه‌های حق علیه باطل پیوستند.

مستند «بانو» به کارگردانی محمد حبیبی منصور، دیگر اثر این بسته فرهنگی است. این فیلم، روایت‌گر زندگی پرفراز و نشیب بانو عصمت احمدیان، مادر شهیدان فرجوانی است؛ زنی که خودش و اعضای خانواده‌اش از جمله همسر و سه فرزندش، هرکدام به نوعی با جنگ در ارتباط هستند.

مستند «گردان قاطریزه» به کارگردانی سیدمجتبی خیام الحسینی، دیگر اثر خاص معرفی‌شده توسط عماریار است که روایتی جذاب با چاشنی طنز دربارۀ رزمندگان لشگر ۱۴ امام حسین(ع) دارد. نیروهای این لشگر، به‌خاطر شرایط کوهستانی جبهه‌های غرب، از قاطر برای حمل زخمی‌ها، غذا و ادوات نظامی بهره می‌بردند.

«اتاق جنگ» به کارگردانی مصطفی حریری، ششمین مستند عماریار برای هفته دفاع مقدس است. این فیلم، می‌کوشد بدون موضع‌گیری و صرفاً با نگاه یک ناظر بیرونی، اتفاقات مهمی را که در جریان سیاست‌گذاری دفاع ایران در برابر عراق در حدود ۸ سال رقم خورد مرور کند.

سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج هفتمین اثر این بسته فیلم است. این فیلم سینمایی روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. قسمت‌های اول این فیلم، سکانس‌های جنگی دارد و بعد از آن ماجرای اسارت شخصیت‌های اصلی داستان به تصویر کشیده می‌شود.

سینمایی «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی، دیگر اثر بسته فیلم عماریار برای هفته دفاع مقدس است. این فیلم، ماجرای دراماتیک خانواده‌های فرمانده‌هان سپاه و ارتش در سال ١٣٦٥ است که در نزدیک‌ترین نقاط به جبهه، زندگی پر فراز و فرودی را سپری می‌کردند.

«شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار، دومین اثر سینمایی این بسته فیلم است. این فیلم، روایتگر سرگذشت پسری جوان به‌جبهه‌رفته است. مادر او «مش الفت»، در نبود پسرش روزهای تلخی را می‌گذراند و منتظر است روزی فرزندش از جبهه بازگردد ...

«نبرد خلیج فارس ۱» به کارگردانی فرهاد عظیما، یک انیمیشین خوش‌ساخت این بسته فیلم است که براساس خاطرات سرتیپ خلبان «صدرالله جاویدکیا» تولید ‌شده است و روایتی نفس‌گیر دربارۀ درگیری هوایی جنگنده‌های ایران و ناوگان هوایی عربستان بر فراز خلیج فارس در سال ۱۳۶۳ ارائه می‌دهد.

موشن‌گرافیک «مردی که آنجا بود» به کارگردانی عظا پناهی، اثر بعدی بسته فیلم «عماریار» برای هفته دفاع مقدس است. این موشن‌گرافیک روایتی از دوران دفاع مقدس با زبان رزمندگان و استفاده از عکس‌های گرفته‌شده از آن دوران است.

مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند برای دانلود و تماشای این فیلم‌ها و آثار بیشتر پیرامون دفاع مقدس، با تخفیف ۵۰ درصدی با استفاده از کد defa۹۹ به سایت «عماریار» به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنند.

«عماریار»، مرجع عرضه تولیدات صوتی و تصویری جبهه فرهنگی انقلاب است که با شعار «با خانواده فیلم ببینید»، درصدد انتشار و عرضه محتوای سالم از فیلم‌های مستند در وهله اول و فیلم‌های سینمایی و پویانمایی، فیلم‌های کوتاه و نماهنگ از تولیدات داخل و خارج کشور در وهله دوم است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.