دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳

از «دل» و سعید راد تا «نهنگ آبی» و لیلا حاتمی؛

سریال دنباله دار پشیمانی از بازی در شبکه نمایش خانگی

سریال دل

سینماپرس: نگاهی داشته‌ایم به بازیگرانی که بازی در یک سریال، تجربه‌ای ناخوشایند و پشیمانی برای آن‌ها به جا گذاشته است و نظرشان در این باره را علنی کرده‌اند.

به گزارش سینماپرس، سعید راد در گفت‌وگویی که با برنامه رادیویی «صحنه» داشته، از بازی در سریال «دل» به کارگردانی منوچهر هادی ابراز پشیمانی کرده است. او همچنین به انتخاب نامناسب بازیگران سریال و افزایش قسمت‌های آن با اهداف تجاری انتقادهای تند و صریحی داشته است. نظر منفی او درباره سریال بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت و منوچهر هادی هم با عذرخواهی از او، به این موضوع واکنش نشان داد.

به بهانه این اتفاق، نگاهی داشته‌ایم به بازیگرانی که بازی در یک سریال، تجربه‌ای ناخوشایند و پشیمانی برای آن‌ها به جا گذاشته است و نظرشان در این باره را علنی کرده‌اند.

سعید راد/ دل

سعید راد در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «صحنه» ابتدا درباره پشیمانی از بازی در سریال «دل» صحبت کرده و گفته است: «این کار راضی‌کننده نبود. چون سناریو را کامل نخوانده بودم و پنج صفحه، ۱۰ صفحه در اختیار من قرار می‌دادند. حتی زمانی موردی پیش آمد به من گفتند سناریو را می‌خواندی!» او در ادامه توضیح داده که به دلیل تعهدی که داشته از بازی در سریال انصراف نداده است. سعید راد همچنین از انتخاب اشتباه حامد بهداد و ساره بیات برای ایفای نقش «آرش» و «رستا» انتقاد کرده و گفته است: «چهره حامد بهداد و ساره بیات برای این طور نقش‌ها ساخته نشده‌اند. چون آن‌قدر افسرده، غم‌بار و سن بالا هستند.» او در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز به افزایش تعداد قسمت‌های سریال هم اشاره کرد و توضیح داد: «اوایل قدری خواستم با طرح و اصول خودم پیش بروم، اما دیدم فضا این طوری نیست. می‌خواهند زود بگیرند و تمام کنند؛ ۲۰ قسمت را ۳۰ قسمت و ۳۰ قسمت را ۴۰ قسمت کنند و حتی اگر یک مقدار جا داشت ۵۰ قسمت هم سریال را درمی‌آورند. چون مردم مهم نیستند و می‌خواهند تجارت کنند.» منوچهر هادی در اینستاگرام به صحبت‌های او واکنش نشان داد و در بخشی از این پست نوشت: «اگر به هر دلیلی این همکاری به سلیقه شما خوش نیامده و خاطر زیبای شما را آزرده، من تمام‌قد به احترام شما، مهربانی‌هایت و سابقه درخشانت در حوزه بازیگری می‌ایستم و فقط به خاطرات خوبی که در پشت صحنه با شما داشتم فکر می‌کنم.»

صفا آقاجانی/ ستایش ۳

صفا آقاجانی جزو بازیگران جدیدی بود که به فصل دوم سریال «ستایش» ساخته سعید سلطانی اضافه شد. او در این مجموعه یکی از نقش‌های فرعی یعنی نقش مادر «محسن» با بازی امیرمحمد زند را ایفا می‌کرد و در فصل سوم هم حضور کمرنگی داشت. او سال ۹۷ در گفت‌وگویی از حضور کوتاهش در فصل ۳ گلایه کرد و گفت که قرار بوده شخصیت او نقش مهمی در سریال داشته باشد و یکی از شخصیت‌های اصلی باشد، اما تغییراتی اتفاق افتاد که نقش او بسیار کوتاه شد. آقاجانی دلیل انصراف ندادن از بازی در سریال را اخلاق حرفه‌ای و تعهدی که به کار داشته اعلام کرده است.

لیلا حاتمی/ نهنگ آبی

لیلا حاتمی یکی از این بازیگران است که در اولین تجربه حضور در نمایش خانگی، با سریال «نهنگ آبی» شکست خورد. شاید اگر این اولین سریال حاتمی نبود، تحمل شکست کمی آسان‌تر می‌شد، اما او از بازی در این سریال به کارگردانی فریدون جیرانی تا حدی ناراضی بود که تصمیم گرفت از بازی در سریال انصراف دهد. حذف کاراکتر «آناهیتا» با گم‌وگور شدن این شخصیت در قصه اتفاق افتاد. علت اصلی نارضایتی لیلا حاتمی، برآورده نشدن انتظارات او از نقشی که برعهده داشته بوده و طبق گفته لیلا حاتمی وعده‌هایی که برای پرداخت بیشتر شخصیت به این بازیگر داده شده بود نیز هرگز عملی نشد.

سام درخشانی/ ماتادور

سام درخشانی با سریال پلیسی «ماتادور»، تجربه نارضایتی از اثری را که در آن بازی کرده از سر گذرانده است. او که در این سریال نقش یک شخصیت پلیس را بازی کرده بود، سال ۹۲ در گفت‌وگویی، به طور مفصل از این سریال انتقاد کرد و گفت آماده نبودن فیلمنامه ضربه بزرگی به آن زد. او در توضیح علت پشیمانی‌اش از بازی در این سریال گفته است که قصه با شخصیت‌های منفی پیش می‌رفته، کاراکترهای پلیس نقش تاثیرگذاری در داستان نداشتند و بعضی اتفاقات داستان منطقی نبوده است. در نهایت تصمیم می‌گیرد از سریال کناره‌گیری کند، بنابراین پیشنهاد می‌دهد که در بخشی از قصه کاراکتر او شهید و این شخصیت از قصه حذف شود که این پیشنهاد عملی می‌شود و شاهد حضور «مسیح احدی» در سریال بودیم.

بهرام رادان/ رقص روی شیشه

برخلاف دیگر بازیگران این فهرست، علت پشیمانی بهرام رادان از بازی در سریال «رقص روی شیشه» ساخته مهدی گلستانه، مربوط به مسائل مالی است. این بازیگر که به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران در پروژه حضور داشت، پس از پرداخت نشدن دستمزد بازیگران و اختلاف بر سر مسائل مالی، تصمیم می‌گیرد از بازی در این مجموعه کناره‌گیری کند. علاوه بر او امیر آقایی نیز از ادامه حضور در سریال انصراف داد. از آن جایی که این بازیگران جزو نقش‌های اصلی سریال بودند، «رقص روی شیشه» ناتمام ماند و پس از توزیع قسمت ۱۲ ادامه سریال از طریق نریشن روایت شد و این مجموعه به پایان رسید و البته شکست بزرگی را در کارنامه رادان به جا گذاشت.

لیندا کیانی/ پرستاران

لیندا کیانی سال ۹۷ در برنامه «من و شما»، از بازی در سریال «پرستاران» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی به شدت اظهار پشیمانی کرد. او دلیل نارضایتی خود از بازی در این سریال را مربوط به فضایی که در پشت صحنه کار وجود داشت اعلام کرد و گفت در پشت صحنه این سریال فضای دیکتاتوری وجود داشت و همه چیز در آن سریال شکل کارمندی داشته که تحمل این فضا برای او سخت بوده و «پرستاران» را به تجربه‌ای تلخ در کارنامه او تبدیل کرده است. سریال «پرستاران» سال ۹۵ از شبکه یک روی آنتن رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفت.

مرجانه گلچین/ آرماندو

مرجانه گلچین هم مانند سعید راد، تا اندازه‌ای از بازی در یکی از سریال‌ها به نام «آرماندو» احساس پشیمانی کرده که ترجیح داده است اصلا سریال را نبیند. او در ویژه‌برنامه «چشم روشنی» که از شبکه یک پخش می‌شد، این موضوع را اعلام کرد و درباره علت نارضایتی‌اش توضیح داد که توقعاتش از این مجموعه برآورده نشده است. مرجانه گلچین در آن برنامه توضیح داد که ایده سریال یعنی قصه‌ای درباره آرزوهای سیاهی‌لشکرها در دنیای سینما را دوست داشته، اما به خوبی به این موضوع پرداخته نشده است، تغییرات شخصیت‌ها نیز غیرمنطقی بوده و تناقض داشته‌اند.

حدیث میرامینی/ ستایش ۲

حدیث میرامینی یکی دیگر از بازیگران سریال «ستایش» است که از بازی در این مجموعه پشیمان شده است. این بازیگر سال ۹۳ در گفت‌وگویی، بازی در فصل دوم سریال «ستایش» ساخته سعید سلطانی را یک اشتباه دانست. او نیز مانند بسیاری از هنرمندانی که تجربه پشیمانی از حضور در اثری را داشته‌اند، اشکال کار را متوجه کامل نبودن فیلمنامه در آغاز تصویر برداری سریال دانسته و گفته است که شخصیت «نازگل» در قسمت‌های اول قصه شخصیت جذاب‌تری داشت، اما در ادامه این کاراکتر کمرنگ می‌شود و به آن پرداخته نمی‌شود. طبق گفته این بازیگر گفت‌وگو با نویسنده و تهیه‌کننده سریال هم دردی را دوا نکرد و وعده‌ها عملی نشد، به این ترتیب بازی در این سریال برای او، تبدیل به تجربه‌ای منفی شد.

*خراسان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.