سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

به کارگردانی «مهدی جعفری»؛

«ایستگاه اتمسفر» به اکران آنلاین می رود

پوستر فیلم سینمایی ایستگاه اتمسفر

«مهدی جعفری» کارگردان فیلم سینمایی «۲۳ نفر» که اکران موفقی را از این فیلم تجربه کرده حال برای اکران فیلم قبلی خود به نام «ایستگاه اتمسفر» به سراغ پدیده اکران آنلاین آمده است و امیدوار که فیلمش بتواند در این عرصه مخاطبان خود را پیدا کند.

به گزارش سینماپرس، سال گذشته در چنین روزهایی سینما فروش‌های میلیاردی را تجربه می‌کرد، فیلم‌ها و فیلمسازان خودشان را برای رقابت در اکران پاییزه آماده می‌کردند، شاید هیچکس در آن زمان خیال نمی‌کرد که سینمای کشور در سال ۹۹ با بحرانی بزرگ روبرو شود، بحرانی که با وجود فعالیت سینماها همچنان ادامه دارد.

اسفند ماه سال گذشته بود که فهرست آثار اکران نوروزی ۹۹ همه را به وجد آورده بود، مخاطبان سینما انتظار نوروزی سینمایی را می‌کشیدند و از سویی تهیه کنندگان در سودای رکوردشکنی به سر می‌بردند، اما اوایل اسفند ماه و با اعلام شیوع بیماری کرونا در کشور همه چیز عوض شد.

سالن‌های سینما به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته شدند، تعطیلی طولانی مدتی که علنا اکران نوروز و حتی کل اکران بهار سینمای سال ۹۹ را از بین برد، اتفاقی که هیچکس فکرش را نمی‌کرد و نه تنها سینمای ایران بلکه سینماهای سراسر جهان را در آستانه ورشکستگی بزرگ قرار داد.

همزمان با شروع تابستان ۹۹ و با اعلام خبر بازگشایی سینماهای سراسر کشور، امید تازه‌ای در دل فیلمسازان پدیدار شد، تولیدات بار دیگر آغاز شدند و بسیاری از فیلم‌ها خودشان را در صف اکران قرار دادند، اما عدم استقبال مخاطبان و فروش بسیار اندک اکثریت آثار نشان داد که همچنان بحران کرونا در سینمای کشور ادامه دارد.

از سویی تلاش‌هایی برای اکران آنلاین صورت گرفت، اما قاچاق آثار و عدم رعایت قانون کپی رایت باعث شد تا آن آثار نیز به سرعت با شکست در فروش روبرو شوند، فیلم‌های چرخه اکران آنلاین به سرعت و در همان ساعات ابتدایی اکران سر از شبکه‌های اینترنتی درآورند و همین عاملی بود که سینماگران به این شیوه از اکران هم اعتمادی نداشته باشند.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1397/11/16/1986571_244.jpg

حال در آستانه مهر ماه ۹۹ و آغاز اکران پاییزه سینماهای سراسر کشور، سینما همچنان در رکود به سر می‌برد، برخی از سالن‌های سینما رغبت چندانی برای اکران آثار ندارند و از سویی فیلم مهمی هم که بتواند گیشه را تضمین کند در چرخه اکران دیده نمی‌شود، از سمت دیگر اکران آنلاین هم به صورت کم رمق به کار خود ادامه می‌دهد.

«مهدی جعفری» کارگردان فیلم سینمایی «۲۳ نفر» که اکران موفقی را از این فیلم تجربه کرده حال برای اکران فیلم قبلی خود به نام «ایستگاه اتمسفر» به سراغ پدیده اکران آنلاین آمده است و امیدوار که فیلمش بتواند در این عرصه مخاطبان خود را پیدا کند.

«ایستگاه اتمسفر» نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و توانست نقدهای نسبتا خوبی را برای خود کسب کند، این فیلم نزدیک به سه سال در صف اکران ماند تا در نهایت کارگردان به اکران آنلاین در شرایط فعلی رضایت دهد.

در این فیلم محسن کیایی، رویا افشار، شاهرخ فروتنیان، ژاله صامتی، آناهیتا افشار و سوگل قلاتیان، بابک بهشاد، رها خدایاری، بانیپال شومون، مهدی حسینی نیا، میثاق جمشیدی، هانیه تهرانچی، مانی منشی زاده، شیرین امیری، علیرضا مویدی، پاوانه افسر، پریا وزیری به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «اتمسفر هوای زمین را دارد و ما هوای همدیگر را...».

پوستر فیلم

فیلم «ایستگاه اتمسفر» برخلاف آنچه از نام این فیلم برداشت می‌شود اثری خوش ساخت است که مجموعه‌ای از بازیگران حرفه‌ای در کنار هم قرار گرفته اند که این موضوع باعث شده تعداد اندکی از بازیگران جوانی که در کنار این مجموعه از بازیگران حرفه‌ای حاضر شده اند به خوبی بتوانند از عهده ایفای نقش خود برایند که در مجموع همه این عوامل به حرفه‌ای شدن یک اثر سینمایی کمک می‌کند.

محسن کیایی در «ایستگاه اتمسفر» نقش متفاوتی با نقش‌هایی که تاکنون ایفا کرده، بازی کرده است و از این جهت می‌توان گفت که بعد دیگر از توانایی‌های این بازیگر جوان به رخ مخاطب کشیده می‌شود چرا که نقش او نقش جدی است و در عین حال تاثیر گذار است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.