سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛

ثبت ۸۴۲ عنوان اثر در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

سینماپرس: آمار اولیه آثار ثبت شده در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، سهیلا عسکری مدیر اجرایی المپیاد فیلمسازی نوجوانان، گفت: مهلت شرکت نوجوانان ایرانی داخل کشور تا سی‌ام شهریور در نظر گرفته شده بود که در این مدت، ۸۴۲ اثر به دبیرخانه المپیاد رسید.

او افزود: طی این مهلت دو ماهه، در بخش ایده ۴۳۹ اثر شامل ۴۲۲ اثر در ارتباط با محورهای اعلام شده و ۱۷ اثر در بخش ویژه (نگاه نوجوانان به درس‌های کرونا برای رسیدن به آینده بهتر) به ثبت رسید.

عسکری عنوان کرد: همچنین در بخش فیلم ۴۰۳ اثر شامل ۲۰۰ فیلم کوتاه داستانی، ۴۴ فیلم کوتاه مستند، ۲۴ فیلم تجربی و ۱۳۵ فیلم کوتاه پویانمایی ارائه شد.

به گفته عضو شورای برنامه‌ریزی محتوایی المپیاد فیلمسازی نوجوانان بازبینی آثار در بخش ایده و فیلم آغاز شده و امید می‌رود تا نیمه مهر، اسامی آثار منتخب نوجوانان داخل کشور برای شرکت در این دوره المپیاد اعلام شود تا نوجوانان راه یافته بتوانند وارد برنامه‌های آموزشی پیش‌بینی‌شده شوند.

او  تاکید کرد : همان طور که پیش‌تر اعلام شده است، المپیاد فیلمسازی نوجوانان امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود و بر اساس برنامه‌ای که اعلام خواهد شد نوجوانان منتخب از سراسر کشور، روزی پنج ساعت به صورت برخط در برنامه‌های المپیاد شرکت خواهند کرد که شرایط و جزئیات چگونگی استفاده نوجوانان از برنامه‌های المپیاد متعاقبا اعلام خواهد شد.

عسکری با قدردانی از فعالیت نوجوانان در شرایط کرونایی در ارائه ایده‌ها و فیلم‌ها متذکر شد: آخرین مهلت نام‌نویسی و ارسال آثار برای نوجوانان ایرانی خارج از کشور ۱۰ مهر ۱۳۹۹ (اول اکتبر ۲۰۲۰) خواهد بود که آمار این بخش نیز رسانه‌ای خواهد شد.

بر اساس این خبر، «چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» توسط بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شهرداری اصفهان و شبکه امید، همزمان با سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به صورت مجازی، از ۲۷ مهر تا ۱ آبان ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.