چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

در قالب طرح نمایش‌نما؛

اکران نمایش خاطره‌انگیز «مهمان‌های ناخوانده»

نمایش مهمان‌های ناخوانده

سینماپرس: نمایش عروسکی «مهمان‌های ناخوانده» به نویسندگی و کارگردانی زنده‌یاد نصرت‌الله کریمی بر روی پایگاه مجازی کانون پرورش فکری به نمایش در آمده است.

به گزارش سینماپرس، این نمایش که در سال ۱۳۶۴ در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی جمعی از هنرمندان به‌نام تئاتر و سینما تولید شد، از اول مهر در قالب طرح «نمایش‌نما» بر روی سایت مجازی کانون به نشانی th.kpf.ir قرار گرفت.

طرح نمایش‌نما (اکران فیلم‌ نمایش‌های کودک در فضای مجازی) از روز ۱۵ مرداد آغاز و تا نیمه‌ی آبان سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.
بر اساس این خبر، این نمایش برداشتی آزاد از کتابی به همین نام نوشته فریده فرجام از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در سال ۴۵ به چاپ رسید و بارها نیز بازنشر شد.
این نمایش درباره مهمان‌های خانه مادربزرگ است که در یکی از شب‌ها، روباهی به جمع  مهمانان ناخوانده اضافه می‌شود و علی‌رغم قولی که داده، خروس را می‌دزدد و...
بر همین اساس در نمایش مهمان‌های ناخوانده که سال ۱۳۶۴ به شیوه عروسکی ماه‌ها بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون اجرا شد، هنرمندان صاحب‌نامی همچون جعفر والی، کامبیز صمیمی مفخم، مرضیه برومند، مسعود کرامتی، مریم سعادت، عادل بزدوده، شاپور پورامینی، فریبا جدیکار و آزاده پورمختار ایفای نقش کردند.
طراحی صحنه و ساخت دکور این نمایش با هنرمندی مرحوم کامبیز صمیمی‌مفخم و طراحی و ساخت عروسک‌ها از سوی مرحوم نصرت کریمی، عادل بزدوده و رحیم دوستی از هنرمندان برجسته حوزه تئاتر و سینما انجام شد. بهروز غریب‌پور نیز مدیر تولید و حسن دادشکر دستیار تولید این نمایش بودند.
کارگردان این نمایش، به دلیل استقبال زیاد مخاطبان، این نمایش را با تهیه‌کنندگی امور سینمایی کانون پرورش فکری به فیلم نمایش تبدیل کرد.
نصرت‌الله کریمی دانش‌آموخته رشته کارگردانی، تخصص نمایش عروسکی و پویانمایی بود. وی در حوزه‌ی بازیگری، کارگردانی و مجسمه‌سازی افتخارات زیادی به دست آورده است. او در سن ۹۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.
یادآوری می‌شود در طرح نمایش‌نما ۳۶ عنوان فیلم نمایش‌های کانون پرورش فکری به‌تدریج در یکی از سایت‌های فروش بلیت تئاتر بارگذاری می‌شود که دسترسی به آن تا پایان فصل پاییز ۱۳۹۹ از طریق نشانی اینترنتی th.kpf.ir نیز امکان‌پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.