چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

علی درخشنده مطرح کرد؛

احتمال اکران «دشمنان» در زمستان

فیلم سینمایی دشمنان

سینماپرس: علی درخشنده کارگردان فیلم سینمایی «دشمنان» ضمن اشاره به احتمال اکران این فیلم در زمستان امسال از نگارش فیلمنامه‌ای اجتماعی با تم عاشقانه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، علی درخشنده کارگردان فیلم سینمایی «دشمنان» که به تازگی پروانه نمایش این فیلم را دریافت کرده است، درباره زمان اکران این اثر به مهر گفت: این روزها به صورت گروهی مشغول نگارش فیلمنامه‌ای در حوزه اجتماعی هستیم که البته هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده‌ایم. این فیلم قصه‌ای عشقی دارد البته از نظر ساختار تفاوتی با فیلم قبلی من با نام «دشمنان» ندارد و ما همان نگاه را داریم.

وی با اشاره به زمان نمایش «دشمنان» گفت: ما منتظریم تا شرایط کمی به سامان تر شود چون در شرایط فعلی حتی فیلم‌هایی که بازیگران چهره زیاد و هزار جور پول و منبع برای تبلیغات دارند، یکی پس از دیگری شکست می‌خورند در چنین شرایطی فیلمی مثل فیلم من که در سینمای مستقل تهیه شده و این سینما و به طور کلی با سینمای بدنه فرق دارد، وضعیت متفاوت‌تری دارد از همین رو باید منتظر باشیم تا شرایط بهتر شود.

درخشنده بیان کرد: اکران «دشمنان» بستگی به شرایط موجود دارد ولی احتمالاً در زمستان امسال به نمایش درمی‌آید با این وجود اگر وضعیت بر هم خورد نمایش آن را به سال آینده موکول می‌کنیم. چون هر چه دیرتر باشد بهتر است.

این کارگردان با اشاره به نمایش اینترنتی «دشمنان» اظهار کرد: من حاضر به نمایش این فیلم در وی‌اودی‌ها نیستم چون اصلاً اعتقادی به نمایش این چنینی حداقل در سینمای ایران ندارم. اصلاً به نظرم کارکرد آن در ایران اشتباه و عجیب و غریب است. نمایش اینترنتی در ایران به گونه‌ای است که گویی فقط نام «اکران» را روی خود دارد اما عملاً فیلم‌ها از بین می‌روند. ضمن اینکه با نمایش اینترنتی بلافاصله، فیلم قاچاق می‌شود و این ضربه‌ای به تهیه‌کننده و کارگردان است.

وی در پایان بیان کرد: «دشمنان» نسبت به نسخه‌ای که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد تفاوت‌هایی در تدوین دارد ولی این به معنای کوتاه شدن و یا تفاوت عجیب و غریب نیست. حتی ما در بخش‌هایی یک سری صحنه‌ها را اضافه کردیم. فیلم به صورت سکانس پلان است و نمی‌شود تدوین عجیب و غریبی انجام داد از همین رو ما زمان برخی پلان‌ها را کوتاه و برخی پلان‌ها را افزایش و درواقع زمان بندی سکانس‌ها را تغییر دادیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.